Már az előző posztban is megemlékeztem a felelőtlen hitelfelvevőkről, de amit most hallottam, az ismét kiverte a biztosítékot.

Eddig sem volt kétségem a felől, hogy Karsai József képviselő fejében valami nincs teljesen rendjén, az Indexen látott videó (itt) csak még jobban megerősített ebben a hitemben.

Mit is csinált a szentem? Másodmagával szervezett egy tüntetést a Provident pénzintézet ellen, ahol azt javasolta a cég ügyfeleinek, hogy csak 5 Ft-ot fizessenek vissza a tartozásukból, hogy a cég minél hamarabb bedőljön.

Nooooormális????

Ha ez megtörténik kinek a házát, ingóságait fogják elárverezni kedves Karsai úr??
Ja hogy erről nem tetszett beszélni a tüntetésen? Ez nem megtévesztő, mint a reklám?

Ha a Provident kamataira azt lehet mondani, hogy ez nekem túl magas inkább mégsem fizetném vissza, akkor ki fogja azt megakadályozni, hogy másoknak az OTP, CIB, stb. bank kamata "tűnjön" túl magasnak?... ki fogja megmondani, hogy hol a határ, Ön kedves Karsai úr??

Ja, hogy önnek nincs is hitele, mert az állam havonta ad önnek költségtérítés formájában annyit, mint amennyit a Providentesek évekig fizetnek vissza? Számla nélkül, adómentesen az adófizetők pénzéből??

Ha a hitelek az Ön buzdítására bedőlnek és ismét kockázatosabb lesz a bankok hitelkihelyezése akkor ennek az árát ki fogja megfizetni kedves Karsai úr?? Úgy van, a rendes, normális hitelfelvevők, akik nem szülinapi zsúrra vették fel a hitelt, hanem azért, hogy legyen tető a fejük felett!

A tüntetésen megszólal egy "károsult" is, aki elmondása szerint 360 ezer Ft-ot vett fel házfelújításra és most azt szeretné elérni, ha nem kellene visszafizetnie a pénzt(!). De az elköltéséhez nem kértél segítséget, igaz?

Miért nem inkább egy új házat vettél jóbarát? Vagy egy egész palotát?? Megveszed hitelből, aztán kiállsz az utcára tüntetni, hogy téged átvertek és inkább mégsem szeretnéd visszavizetni. De azért a házat megtartanád, igaz??

Nos megnyugtatlak, téged nem vert át senki sem. Mégcsak nem is kényszerített senki, semmire. Te magadtól vagy ilyen hülye, hogy felvetted ezt a hitelt. Sőt. Magadtól vagy olyan hülye, hogy ahelyett, hogy belátnád saját marhaságodat és szégyenedben meghúzódnál otthon, a sajtón keresztül világgá kürtölöd, hogy mekkora hülye voltál. Remélem büszkék rád otthon!

Igaz mit várjunk egyszeri embertől, ha egyenesen a társadalmi elitnek tartott politikusoktól kap bíztatást?

Szerző: Tibman  2009.02.17. 09:15 186 komment

Címkék: bank hitel képviselő hülyemagyar karsai költségtérítés provident uzsora

A bejegyzés trackback címe:

https://napimarhasag.blog.hu/api/trackback/id/tr78948041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zabkása 2009.02.17. 11:20:07

Az h a faszi nem akarja visszafizetni és normálisnak tartaná, nálam is kiverte a biztosítékot és jót röhögtem (félig kínomban).

De mondjuk azzal egyetértek h a PROVIDENT egy fasszopó, uzsora company, amit meg kell lasszózni mert már nagyon elszállt.

Ez a Karsai meg egy idióta

gabest1 2009.02.17. 11:23:06

Azért magas a kamat, mert nagy a nemfizetés kockázata, és azért magas a nemfizetés kockázata, mert magas a kamat, ha 10/1 fizeti vissza, akkor 900% kamatot kell kérni, nincs mese.

trewq 2009.02.17. 11:24:56

"Ha a hitelek az Ön buzdítására bedőlnek és ismét kockázatosabb lesz a bankok hitelkihelyezése akkor ennek az árát ki fogja megfizetni kedves Karsai úr?? "

A 400%-os thm 1000 % nő, vagy mi a faszra gondolsz? Ennyire kibaszott hülye vagy?
A hírek szerint számos jogszabályt és előírást súlyosan megsértett a provident. A másik hasonló céget meg a szemkilövő maffiavezér irányítja.

Dekatlon 2009.02.17. 11:25:40

Ez nem szól igazságról, ez hatalomról szól.
Ha elég sokan, elég agresszíven akarják, akkor lesz is valami. Általában nem az amit akartak, de valami. Valami rossz.

Hans Lopkowitz 2009.02.17. 11:29:15

A 400%-os THM irdatlanul sok – aki viszont gondolkodás nélkül felveszi, az meg is érdemli.

Troppauer74 2009.02.17. 11:32:38

A Provident egy baromi okos cég: arra blazíroz, hogy kis hazánkban sok a hülye, aki ilyen feltételek mellett is hajlandó hitelt felvenni. Persze ezek az emberek más helyről (bank) már nem kapnak hitelt, mert a közismerten BAR-nak hívott listában szerepelnek. De miért? Mert előzőleg már b*sztak visszafizetni valakinek a felvett hitelüket.
Hát öcsisajt, jól megszívtad, most jártathatod a pofádat, akkor is fizetni fogsz, aláírtad, ennyi.

Bár a képen árnyal, hogy a mostani helyzetben a bankok vonakodnak hitelt nyújtani az egyébként normál körülmények között hitelképes családoknak is, így előfordulhat, hogy valaki csak ilyen providentektől kap hitelt. Ha ez a pénz azonban nem kenyérre/fűtésre kell, hanem plazmára a wc-be, akkor tudok gratulálni.

Bumm, szívtál by Joey Tribbiani

u.i.: Karsai egy ökör, többször bizonyította

cirrmurr 2009.02.17. 11:32:56

Végre valaki megirta a FRANKÓT !

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.02.17. 11:33:31

@Zabkása:
Mit akarsz meglasszózni? Piacgazdaság van, haver. Aki nem tud számolni sem, vagy nem hagyja, hogy számoljanak helyette, megérdemli.
Nesze neked plazmatévé házimozival.

egypszichoaktivista · http://egypszichoaktivista.blog.hu 2009.02.17. 11:36:55

elég durva ez a reakciós attitűd. nem veszed észre, kedves blogíró, hogy a hozzád hasonló emberekről (ti. akik nem tudnak a havi fizetésükből lakást venni, és bedőlnek fogyasztó társadalom csalógató üzeneteinek)beszélsz ilyen lenézően?
te mi alapján döntöd el, ki a "rendes" hitelfelvevő?
kíváncsi vagyok, milyen érdeke fűződik valakinek ahhoz, hogy a Providentet védje.

b0risz · http://zahar.blog.hu 2009.02.17. 11:37:43

engem kiborít ez a "kell a pénz, de nem adom vissza" dolog. remélem a mostani események hatására legalább lesz vmi társadalmi/gazdasági ismeretek óra általános felsőben, meg középsuliban...


másrészt meg most nem azé, de én kiszámoltam pár providentes konstrukciót (weblapjukon, meg hirdetésekben találni), és egyszerűen nem drágább, mint a többi bank, csak rövidebb a futamidő (200e ft-ra pl 367-e fizetsz vissza, szinte minden banknak hasonló arányban tejelsz, ha kiszámolod, csak nem pár hónap alatt, hanem húsz év alatt teljesíted)

mesés vesés 2009.02.17. 11:37:44

Öcsém te egy olyan ostoba demagóg seggfej vagy amilyet ritkán látni errefelé, pedig van egy pár elkúrt agyú idióta itt is. A fajtádat húzzák majd fel elsőnek egy lámpavasra, aztán a szaros blogodat rászögelik a melledre, had olvasgassa mindenki, és okuljon...Te rohadt szarházi buzi.

2009.02.17. 11:42:51

A Provident nem kényszeritett senkit,egyetlen hitelfelvevőt sem,hogy felvegye a magas kamatozásu kölcsönt, vagy tévednék? Ha jó volt felvenni és elkölteni, akkor most legyen jó visszafizetni is, már csak azért is mert megy a háza, az autója és még a gatyája is! Karsai meg nem normális, ha ilyenekhez adja a nevét!

csati 2009.02.17. 11:43:30

@Troppauer74: Kenyérre meg fűtésre sincs sok értelme 400%-os kamatú hitelt felvenni. Ma ehetsz/fűthetsz eleget, aztán 4 hónapig semmit.

Hitelt felvenni csak bizonyos körülmények közt érdemes, gyanítom, a provident hitelek 99%-a nem ilyen...

batortintanyul 2009.02.17. 11:46:38

@mesés vesés: Ez aztán brilliáns érvelés! Észérvek egész sorát vonultattad fel megjegyzésedben. Gratulálok

Hans Lopkowitz 2009.02.17. 11:47:20

Szerintem sokkal lassabban kell visszafizetni, mint amennyi idő alatt a kölcsön a játékgépekbe begurul, esetleg közben néhány pohár kannás nedű is lekúszik...

Mocskos Kaviár 2009.02.17. 11:48:43

Az a baj, hogy a Provident legalizált uzsorakölcsönt biztosít, olyan embereknek, akik szerencsétlenek kettőig sem tudnak számolni. Persze hogy felveszi a hitelt, ha egyszer nincs pénze. Egy kultúr bank legalább nem ad. Egyébként kilóg a lóláb, aki néhány százezer forintot vesz fel ilyen kamatra, annak nagyon valószínű, hogy nem lesz később se miből törlesztenie. Ezt a Provident is tudja.

kadaj01 2009.02.17. 11:49:19

Mellesleg, nem értem, hogy miért vannak egyesek felháborodva. Nem kötelező oda menni hozzájuk, és pénzt kérni!!!!

noreg 2009.02.17. 11:50:15

@mesés vesés:
Te mitõl vagy ilyen véresszáju seggfej?
A posztirónak igaza van, aki ilyen feltételekkel vesz fel kölcsönt az meg is érdemli

borigabi 2009.02.17. 11:50:40

@janos551: Karsai számtalanszor bizonyította már, hogy nem ép.. Illetve dehogynem, a saját szemszögéből jól csinálja: pr-fogás, semmi egyéb.

tapangász 2009.02.17. 11:50:52

Nézzétek meg a Provident honlapján a hitelszerződést.
Benne van jól láthatóan, hogy mennyit vesz fel, mellette, hogy ezért mennyi hiteldíjat fizet (összesen, forintban, nem %-ban) és ott van a THM is.

Aki ezt aláírja, az lehet hogy szorult helyzetben van, de nem mondhatja azt utólag, hogy nem tudta, mennyit kell visszafizetnie.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.17. 11:53:02

@csati: Meg lehet nézni a Provident reklámokat, mire "ajánlják" ők a hitelt: szülinapi bulira, karácsonyi plazmára, konyhafelújításra. Aki ilyesmire hitelt vesz fel, megérdemli a sorsát. Olyan helyzet nem létezik amelyben érdemes akár a gázszámlára Provident kölcsönt felvenni. Egy-két hónap tartozás miatt nem kapcsolják ki a gázt. Ha meg egy-két hónap múlva sem lesz pénz kifizetni, akkor a négyszeres hiteltörlesztésre hogy lesz?

KKZZ 2009.02.17. 11:53:25

Tegye fel a kezét, akinek pisztolyt tartottak a fejéhez, mikor aláírta a hitelszerződést !
.
.
.
.
.
Senki sem jelentkezik?

Akkor mégsem a Provident a hülye, hanem akik gondolkodás és a lehetőségeik felmérése nélkül belevágnak egy ilyen konstrukcióba.
Mindig lesznek hülyék, akiket be lehet szopatni!

borigabi 2009.02.17. 11:53:40

@tapangász: Szerinted aki Providentes kölcsönt vesz fel, mennyire sűrűn használja az internetet? :)

Csumpitáz Alfréd 2009.02.17. 11:54:07

Nekem meg az jutott eszembe, amikor hallottam a tüntetésről, meg arról hogy egyes települések polgármesterei is ott demonstráltak, hogy a településeken, a falvakban kellene fényt gyújtani a fejekben, hogy pl. mi az a THM, meg futamidő. Aztán elmondani a felubeli ostobáknak, hogy oké felveheted, de vigyázz, ezt vissza is kell adni hamar, meg még felennyit pluszban. Szóval csak egy-két ilyen értelmes ember kellene minden településen (főleg a kisebbeken)... Mondjuk lehetnének ezek a polgármesterek is, akkor most nem tüntetniük kéne. Mert ez egy szegénységi bizonyítvány a polgármester(ek) vonatkozásában is. Vagy neki is a Providentnél van hitele?

borigabi 2009.02.17. 11:54:50

@KKZZ: Akkor mi a megoldás..? Le a szikláról őket..?

min 2009.02.17. 11:55:22

Nem tökmindegy hányszázalékos a THM? A hitelt felvevő ezt tudta. Tudta a törlesztőrészleteket is. Akkor miről beszélünk? Ja, hogy visszafizetni már nem akarja a könnyen jött pénzt? Nehogy már a provident legyen a hunyó! Tény, hogy a kamatai legális uzsorakamatok de senki nincs kényszerítve, hogy tőlük vegyen fel.Valószínű, hogy más nem adott de miért nem adott? Na ez itt a kérdés!

Wawel (törölt) 2009.02.17. 11:56:00

@zahar: "másrészt meg most nem azé, de én kiszámoltam pár providentes konstrukciót (weblapjukon, meg hirdetésekben találni), és egyszerűen nem drágább, mint a többi bank, csak rövidebb a futamidő (200e ft-ra pl 367-e fizetsz vissza, szinte minden banknak hasonló arányban tejelsz, ha kiszámolod, csak nem pár hónap alatt, hanem húsz év alatt teljesíted)"

:) :) :) Gratulálok!

raly 2009.02.17. 11:56:16

Sztem a blogírónak alapvetően jók a meglátásai, de átsiklik bizonyos dolgok fölött. Pl, hogy a tüntetés pozitív hozadéka lehet a kamatplafon!

borigabi 2009.02.17. 11:56:56

@Wawel: No igen, nem lehet mindenki matekzseni... :)

Hans Lopkowitz 2009.02.17. 11:56:59

@tapangász:

Szerintem korrektek. A visszafizetendő összeg mértéke brutális, de felvételkor lehet tudni, hogy mekkora.

evko27 2009.02.17. 11:57:23

Sokan megsértenek itt sok törvényt.
És?
Kit érdekel? Ki nem sz@rja le?
Attól, hogy dühöngtök, semmi nem fog változni.
Aki volt olyan hülye, hogy felvette a proveidentet, vállalja a következményeit.
Vagy mindenki úgy gondolja, csak felveszek egy hitelt, aláírok egy szerződést, ezzel le van tudja minden? Fizetni ugyan minek????

Nem sajnálom a providenteseket, a post írónak 100%-ig igazat adok!

És ezzel nem a providentet védem, csupán tudok gondolkodni.
Bár tudom, ez a mai világban már kisebb csoda...

Kész röhely, milyen sík emberek vannak ebben az országban...

JuveKrisz 2009.02.17. 11:57:34

Zahar!!!

Van ilyen óra már általános iskolában is, és úgy hívják hogy matematika óra.

Itt megtanítják azt az alapvető műveletet, hogy miként tudunk összeszorozni két számot. Ebből kiszámítható hogy mennyit fizet vissza a paraszt ha a providenttől felveszi a hitelt.
Ha ezek után felveszi akkor lelke rajta.

Egyébként nem védem a providentet, mert utálom őket, ugyanis akik ott vesznek fel hitelt azok tényleg olyanra költik, mint a reklámukban mutatnak. Felesleges balfaszságokra.

A magyar törvények meg sajnos engedik hogy legyen provident. Úgyhogy nem a providentet kell szidni, hanem azt aki a törvényeket hozza. No meg a PSZÁF-et, mert nevetséges 2 millióra megbüntette a provit. Be kellett volna szüntetni a működésüket. Másrészt a PSZÁF is egy báb cég. Semmire nem jó.

Wawel (törölt) 2009.02.17. 11:58:54

Nem ismerem a konstrukció részleteit, de ez nem egy kezes és fedezet nélküli külcsön?

Itt nincs aki helytálljon és nincs ingatlanfedezet sem mögötte.

Muad\\\'Dib 2009.02.17. 11:59:24

Jajj, istenem a sok gyökér itt. Anyátok büszke lehet rátok. Tudod, nem azt jelenti a szabadság, hogy legalizáljuk az uzsorahitelt és kihasználjuk a kevésbé "okos" embereket. Képzeld nem mindenki tanult és művelt eléggé ahhoz, hogy meg tudja különböztetni az uzsorahitelt a simától. Persze, szerinted aki ilyen hülye az megérdemli, de akkor én meg azt mondom, ezentúl, ha házat építesz kis fingzsák, cipeld te a maltert, mert a sok hülye már dutyiban lesz...

Red Fox 2009.02.17. 12:00:53

Gratulálni tudok Karsai úrnak!
Ezért is tart itt ez a birka ország, mert az emberek hülye barom módjára minden hitel szerződést alá írnak.
Az aki bármire felvesz 400% -os hitelt az után ne menjen tüntetni! Inkább menjen vissza az általános iskolába, hogy megtanuljon számolni egy kicsit.

Kettő linket tudok a témával kapcsolatban berakni ide:
Az első Jaksity György előadása:
(érdemes végig nézni)
www.youtube.com/watch?v=mdQ0SwtmHTk

A másik meg egy blogból:
szelanyo.blogspot.com/2009/01/ez-ilyen-vegyes-most.html

KKZZ 2009.02.17. 12:01:06

borigabi!

Nem kell erőn felül bevállalni a hitelt, pláne nem arra, ami a reklámokban megy.

batortintanyul 2009.02.17. 12:01:21

Szerintem itt mindenki tisztában van azzal, hogy a Provident undorító uzsorakamatokkal dolgozik. De abban nem hibás, hogy világos és érthető feltételei ellenére mégis felveszik ezt az uzsorakölcsönt. PSZÁF és társai dolga kivizsgálni, büntetni stb. Bazze nekem is felment a lakáshitel törlesztőm a svájci frank miatt. Megyek is az utcára tüntetni. Vagy nem is, inkább nem fizetek! Nem tudja véletlenül valaki Karsai számát? :D

kispestipeti 2009.02.17. 12:01:45

él egy generáció, aki a cuclizmus alatt kapta fentről a gondoskodó állam bácsitól azt a sok szép szociális ellátást ingyé', ha az sem volt elég akkor meg olcsó, nagyon humánus alapon kezelt otp kölcsönt. honnan tudná ez a szerencsétlen, hogy mi is az a thm? mi a különbség az éves kamat és a havi kamat között? no meg a tv löki otrombán az arcába a mónika, joshi barát, és egyéb gondolkodásra serkentő,szórakoztató műsorok között a provident reklámot; hívjuk őket, és a pénz házhoz jön.
azután ott van egy másik generáció, aki könnyen és felelőtlenül próbál költeni, megvesz minden szükségtelen sz@rt (plazma tv, laptop, gps navigáció, mp3-4 lejáccó, házimozi,stb.) soha nem előre spórol rá, hanem kell neki, azonnal, mert 2-3 hónap múlva már elavul, megy a kukába. jön helyette új hülyeség (pl. blueray video) no meg menni kell egyiptomba, tunéziába, görögbe, törökbe nyaralni, franciaországba síelni, mert az olyan menő. nincs rá pénzem? sebaj! mejd a provident házhoz jön. a következményekről meg el sem gondolkodik. minek? majd megoldódik valahogy! ha másképp nem, hát azok a szociálisan érzékeny, okos politikusaink segítenek. és ezt még van, aki el is hiszi! na ez a legnagyobb baj, nem a megas thm!

dr. Wilbur Swain 2009.02.17. 12:03:19

az emberi hülyeség ellen mikor lesz tüntetés? arra elmennék

Csumpitáz Alfréd 2009.02.17. 12:03:30

Amúgy már évek óta hallani a különböző médiumokban azt, hogy a Provident milyen kamattal (THM-mel) dolgozik. Aki a reklámokat látta, az nézett annyit tévét, hogy ezeket is lássa, hallja, csak az nem volt annyira érdekes és csábító. Most meg megy a sírás.

Wawel (törölt) 2009.02.17. 12:04:35

@galabenisztomasz: Aki TV-t néz, az eleve nem lehet sikeres ember.

Hans Lopkowitz 2009.02.17. 12:04:39

@Muad\\\'Dib:
Amennyit matematikából itt tudni kell, az maximum második általános iskolás szint. Hitelt csak nagykorúnak adnak, aki pedig 18 éves koráig ezt nem tudja elvégezni, azt nehezen lehet "kevésbé okos" embernek mondani.

égafater 2009.02.17. 12:04:49

az a baj, hogy általában abból indulunk ki, hogy értelmes lények lakják ezt az országot. tévedés. mert gyökerek. a soproni reklámba is be lehetne rakni ezt a félkegyelműt "az lenne a megoldás, ha nem kellene visszafizetni a kölcsönt", hát tényleg gratulálok. nem tudom egy mp-ig sem sajnálni ezeket a faszokat. max azt, hogy bedől és utána ezt is a segélyrendszerből kell eltartani.

tessék mónika sót, meg josibaratot nézni néha, nem kell ezt szégyelni, és akkor talán rájövünk, hogy az "egy főre eső nobel-díjak száma" talán nem a legjobb fokmérő ebben a felsőbbrendű mélymagyar országban.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.17. 12:05:26

@Muad\\\'Dib: "Képzeld nem mindenki tanult és művelt eléggé ahhoz, hogy meg tudja különböztetni az uzsorahitelt a simától."

Ennyi erővel ne tételezzük fel azt sem, hogy mindenki olyan tanult és kiművelt, hogy tudja ha a vasúti átjáróban pirosan villog a sorompó akkor nem érdemes a sínre menni. Ha elbassza a vonat akkor pereljük be a MÁV-ot és szervezzünk tüntetést.

evko27 2009.02.17. 12:08:38

Ha felveszel egy hitelt, feketén-fehéren megmondják, hogy te, öcsém, ez a 200 ezer hitel neked heti 6500Ft-ba fog kerülni 53 héten át keresztül.
Iszonyú nehéz 6500-at összeszorozni 53-al.

Matematikai alapművelet, aki ezt nem tudja elvégezni, megérdemli, hogy ilyen sorsra jut. Erre mást nem lehet mondani!

És ne jöjjön senki sem azzal, hogy nem mondják el, mert több interjút is láttam hasonló dolgokról.. És persze, persze, tisztában vagyunk vele, hogy ennyit kell fizetni, csak akkor van a baj, mikor fizetni kell...

Fekete Pákó 2009.02.17. 12:10:39

sok igazság van ebben, de azért azt ne felejtsük már el, hogy az uzsoráskodást már évszázadokkal ezelőtt is tiltották és büntették (pontosan azért, mert az egyszerű ember nem érzi a súlyát a 300%-os kamatoknak, hiába ugattok), most meg mégis törvényesen teheti a provident? ezek szerint évszázadok alatt csak visszafejlődtünk?

borigabi 2009.02.17. 12:11:42

@KKZZ: Gondolom, nem esik le, hogy a Providentes kölcsönök felhasználói általában abból a körböl kerülnek ki, akik a) csak annyit értenek az egészből, hogy itt hitelhez tud jutni - és aki megköti velük a szerződést, kisebb csúsztatásokkal mondja el a részleteket nekik, vagy b) annyira meg vannak szorulva - nem, nem mindenki plazmatévét vesz belőle -, hogy megpróbálja, majd lesz valami alapon...

batortintanyul 2009.02.17. 12:12:05

@Fekete Pákó: "ezek szerint évszázadok alatt csak visszafejlődtünk?"

Miért, ezt te nem is tudtad?

Muad\\\'Dib 2009.02.17. 12:13:21

@Gery Greyhound >:
@Hans Lopkowitz:
Képzeld egy szakmunkást végzett kőművesnek nem biztos, hogy sokat mond a THM, meg ilyen kamat, olyan kamat. És képzeld egy öregnek sem, aki abban élt 30 évig, hogy van a Takarékszövetkezet és amit elédrak azt alá kell írni, mert nincs más.

Parajpuding 2009.02.17. 12:14:00

Aki a Providenttől vett fel kölcsönt, az megérdemli. Ha azt a néhányszázezer forintot nem tudta összespórolni, akkor honnan tudná majd kifizetni a brutális kamatot? Hogy is szokták mondani? Ameddig lószar van, addig veréb is. Vagy fordítva? :)
Egyetértek a íróval.

gonoszpok · http://gonoszpok.blog.hu 2009.02.17. 12:14:39

Hiába tájékoztatják az ügyfeleket, ha azok nem értik, nem akarják érteni, vagy éppen nagy bajban bajban vannak. Az ember előre menekül.

Nem könnyű.

Ez így butaság - éppen tetszett az ötlet a tüntetés, de - nem kell hülyeségeket beszélni, mert így a visszájára sül el a dolog.

Fekete Pákó 2009.02.17. 12:17:47

@gonoszpok: nagyon igaz ez az előre menekülés dolog is, amivel csak még rosszabb helyzetbe kerülnek. és az uzsoratartozásból (pláne, ha mondjuk egy bandányi kancigánynak tartozol) csak a bűnözésbe vezet az út. nem hiszem, hogy ez bárkinek is érdeke lenne (leszámítva persze a providentet meg a kancigányokat).

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2009.02.17. 12:19:31

Alapvetoen le kellene szogezni, hogy aki cselekvokepesnek szamit, arrol lehessen feltetelezni, hogy az alatalanos iskolai kovetelmenyeket teljesitette, tehat kepes alapveto matematikai szamitasokra is. Ha ezt nem feltetelezzuk rola, akkor kezdjunk el tuntetni. Eloszor a Provident ellen, mert tenyleg sokba kerult a hitel, aztan johet az Elmu, mert megrazott az aram, majd a Duna, mert belefulladt Ophelie.
Az istenert, aki igazat ad ezeknek arra hivatkozva, hogy nem tudtak, meg kihasznaltak oket, az egyuttal bolintson arra is ra, hogy ezektol az emberektol vonjuk meg a szavazati jogot es helyezzuk oket gyamsag ala.

égafater 2009.02.17. 12:19:37

ez egy jellemző problémára világít rá.

egy biz. csoport képes x km-t utazni azért, mert az osánba' olcsóbb 5 Ft-tal a cukor. összehasonlítgatja a mobil díjcsomagokat, megy a pennybe, mert ot olcsóbb az olaj, átrágja az akciós újságokat a legolcsóbb párizsiért.

de azt, hogy hol áll a pénze, menni kamatot kap érte, mennyit fizet a hiteléért, milyen biztosítása van stb. arra szarik magasból. sok ilyet ismerek, még a családomból is.

JuveKrisz 2009.02.17. 12:21:47

Azért ezt az uzsorakamatot is el kellene már felejteni. Miért dolgozna a provident uzsorakamatra? Azért mert 444% a THM?
Nos csak felvilágosításképpen a THM egy kiszámíthatatlan dolog (ugyanis nincs rá matematikai képlet, csak közelítéses logika). Ezzel a kiszámíthatatlan dologgal kell összehasonlítani két vagy több hitelt. Erre találták ki. Csakhogy azért ilyen kurvamagas a THM, mert a hiteledet kevesebb mint 1 év, vagy max másfél év alatt fizeted vissza. A THM viszont éves lebontású és általában 1 millió forintra vonatkozik. Bár ez sem mindig így van. Pénzintézet válogatja.

Továbbá csak nézzük egy új példát. A Rafi hirdeti hogy 600 ezret ad 7 évre havi 14800 törlesztőre. Így ugye 7 év alatt több mint dupláját fizetjük vissza a felvett hitelnek. A providentnél is hasonló a dolog, csak ez nem 7 év, hanem 7 hónap alatt megy végbe. Ezért jön ki magasra a THM.

Számomra egyébként az az érdekes, hogy minek kell olyannak hitel, aki hetente tudja törleszteni. Ha valaki 300 ezret fel tud venni 36 hétre, és ez idő alatt 6-7 száz ezret fizet vissza valójában, akkor ha vár 18 hetet, meg tudja venni azt amit akar, és nincs gondja a hitelre.

Én egyszer vettem fel ilyet, de akkor is csak azért, mert hirtelen ki kellett fizetni 150.000 forintot, és csak 2 hét múlva kaptam pénz, amiből ki tudtam volna fizetni. Így felvettem a hitelt 2 hétig törlesztettem, majd utána visszafizettem. Buktam vele kb 25 ezer forintot de ez volt a lehető legjobb megoldás. Ha bármely más banktól veszem fel, akkor is buktam volna ennyit, mert 25-35 ezer forint az előtörlesztés díja.

Látszik hogy sokaknak fogalmuk nincs a hitelezés mikéntjéről és a kamatok meg a THM számításáról. Ha uzsorakamatra adna hitelt a provident, akkor már nem működhetne. Ez az "unijónak" is feltűnne.
Az egész uzsorázás ott bukik meg, hogy a THM nem egyenlő a kamattal. A kamat pedig nem több mint egyéb bankokban. Az pedig más kérdés hogy hetente kell törleszteni és nem havonta.

Semper Augustus 2009.02.17. 12:21:50

"Iszonyú nehéz 6500-at összeszorozni 53-al."

Ez nem ilyen egyszerű azért. Ha a kamat törlesztés egy évben a négyszerese a tőkeösszegnek, kizárt, hogy egy eladósodott család azt ki tudja fizetni. Erre nem figyelmeztet a Provident, abban biztos vagyok.

KopaszMercis 2009.02.17. 12:22:00

A kurva anyjat az osszes tuntetos hisztis provdentes fassszopo egysejtu buzinak!

Fekete Pákó 2009.02.17. 12:22:17

@Gery Greyhound >: @evko27:

mi lenne, ha kicsit tovább látnátok az orrotoknál? oké, szigorúan véve igazatok van elméletben, de a világ a gyakorlatban nem így működik. amikor a sok szerencsétlennél kopogtatnak majd a bézbólütős szekrények, kénytelenek lesznek megszerezni a pénzt akárhonnan is, teszem azt pont a ti autótok ellopásával vagy a házatok feltörésével. és ne gyertek a rendőrséggel, mert akkor már tök mindegy lesz. nem lenne egyszerűbb megelőzni az egész spirált az uzsorázás tiltásával és büntetésével??? érdekes, hogy erre a nem túl bonyolult összefüggésre már sok száz éve rájöttek, de úgy látszik, hogy újra meg kell tanulnunk a leckét.

KopaszMercis 2009.02.17. 12:24:26

@mesés vesés:

Mi van, asszed anyad kurasat nem provident hitelbol fizetik a kuncsaftok?

Fekete Pákó 2009.02.17. 12:24:36

@Ahmet: lásd kicsit feljebb, a világ nem ilyen egyszerű, az alapvető matematikai számításaid lófaszt se érnek.

és igen, meg kéne vonni tőlük a szavazati jogot, de ez már más téma.

KKZZ 2009.02.17. 12:25:02

borigabi!

A)Akik "csak annyit értenek az egészből, hogy itt hitelhez tud jutni" -Na azok meg is érdemlik. IQ < Téli külső hőmérséklet.
B)Akik "annyira meg vannak szorulva - nem, nem mindenki plazmatévét vesz belőle -, hogy megpróbálja, majd lesz valami alapon..." - Ők meg ne sírjanak, ha ezen az alapon nem jött be.
Világos feltételekkel szerződik az ügyfél a bankkal, ha felvenni van esze, akkor vállalja a következményeit is.

Muad\\\'Dib 2009.02.17. 12:26:34

Egyébként rendben, tehát szerintetek az is rendben van, ha holnap Gazsi Jakab Bt. hirdetni kezdi, hogy ő ad 600%-ra hitelt, és ha nem fizetsz eltöri a lábad és agyonver, majd eladja a szerveidet. Mert, ha benne van a szerződésben és aláírják akkor ezt akadályozni ellentétes lenne a szabadsággal. Furcsa emberek lehettek...

borigabi 2009.02.17. 12:28:21

@KKZZ: Látom, továbbra sem érted a lényegét.. rengeteg olyan ember van, akinek az, hogy THM, kamatláb és társai semmit nem mondanak. Ezekkel mi van, mehetnek a levesbe..? Ja igaz.. "Na azok meg is érdemlik." Taigetosz-projekt?

Káposztakukac 2009.02.17. 12:29:15

@Muad\\\'Dib: az ilyen ember akkor nem életképes. ne a leghülyébbek legyenek már a mércék. amúgy pedig valóban, aki túl hülye összeszámolni, hogy x hitelre mennyit kell visszafizetnie, az szarjon sünt, függetlenül attól, hogy az ilyen provident féle gennytársaságok a kétségbeesetteket használják ki.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.17. 12:29:41

@JuveKrisz: "a THM egy kiszámíthatatlan dolog"

Nem, pont arra találták ki. Felvett összeg szorozva THM/100 = visszafizetendő összeg.

Felveszel 100.000 Ft-ot 400% THM-re, akkor 400.000 Ft-ot fizetsz vissza. Valóban nem egyenlő a kamattal, mert mondjuk a Provident a 300.000-ből 5.000 Ft-ot elnevez kamatnak, a maradék 295.000 pedig a "kezelési költség" vagy bármi más. Pont erre találták ki a THM-et, mert a bankok elkezdtek trükközni: 0% a kamat, de apró betűben ott van hogy van 50% X költség és 25% Y költség. Nos ma már ezt nem tudja megcsinálni, mert ebben az esetben köteles kiírni, hogy 75% a THM.

CyberPunK 2009.02.17. 12:30:16

Nem olyan rég kurogattam egy provident-es csajt, ő mesélte, hogy a felvevők nagy része sík hülye + szarik magasról a másnapra is. Arról nem is beszélve, hogy rengetegen eltűnnek, vagy legalábbis megpróbálnak eltűnni. Aki meg nagyon uzsorázik itt annak ajánlom figyelmébe, hogy a cég Angol, ott is megy és érdekes módon ott nem akarják betiltani. Aki olyan hülye, hogy felveszi, az megérdemli. Nem lakásra szokták. Viszont innentől kezdve követelem, hogy az összes elektromos bigyóra legyen ráírva, hogy magasabb ELMÜ csekket eredményezhet, vagy a kocsikra, hogy benzin is kell bele.

borigabi 2009.02.17. 12:30:57

@Káposztakukac: Nem ezek a mércék, de épp az a baj, hogy a Provident - és társai - épp azért jöttek létre, mert felismerték, hogy a szellemileg kissé gyengébbeket jól le lehet húzni -, mindezt törvényesen.

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2009.02.17. 12:31:15

@trewq: "A hírek szerint számos jogszabályt és előírást súlyosan megsértett a provident."
esetleg mondanál valamit arról, konrkétan mit sértett meg a provident? vagy azt a Hír TV elfelejtette közölni? a hírek szerint lol... utolsó mondatoddal remekül bemutattad magad, de most siess, lekésed a Karsai beszédét!

Rám még nem fogtak pisztolyt, hogy vegyek fel hitelt, és a többi bankhoz képest így is böszme nagy számmal van kiírva a reklámban a 400%os thm, az egyik szpot végén el is mondják, hogy 200 ezer forintra hány hétig mekkora a heti törlesztés, csak szorozni kéne. Uzsora vagy nem, a tájékoztatás ebből nekem épp elég korrekt volt, h ne vegyek fel pókmáj nagyságú hitelt.

Borenbukk 2009.02.17. 12:32:07

@Muad\\\'Dib: Torvenyellenes szerzodest ugye nem lehet kotni, tehat labeltores, szerv eladas nyista.

Imbecilisekre viszont nem lehet egy orszagot bazirozni.

Muad\\\'Dib 2009.02.17. 12:32:24

@Káposztakukac: Gratulálok. Ennél többet nem is kell írnod. Ilyenkor remekül kiderül, ki mennyire demokrata. Csak azt nem szeretném látni, hogy egy rossz szót is írsz ezentúl bármilyen szélsőséges egyénre, mert a különbség annyi, hogy szerintük meg más nem életképes. Pont.

JuveKrisz 2009.02.17. 12:33:06

@Gery Greyhound >:
Kicsit nézz már utána.
Hülyeséget írtál.
Vitatkozhatsz, olyan szoftvereket készítek több éve, amely hitelkalkulációt végez. Másrészt közgazdász is vagyok és tudom mi fán terem a pénzügy.
Mielőtt leírsz valamit nézz utána.

Az említett példámmal már megbukott az álíltásod.

600 ezret veszel fel 7 évre. Havi 14.8000 a törlesztés. Visszafizetsz 1.243.200 forintot. A THM valahol 30% körül van. Akkor ez hogy jön ki a te képleted alapján?

lilike13 2009.02.17. 12:33:07

Kedvenc providentes reklámom, amikor azon lelkendeznek a szülôk, hogy milyen olcsón vették meg a gyereknek a hitelbôl a számítógépet. Hogy mennyibe is került a végén? Arról már nincs szó. Egyébként a színészek is röstellik, akik bevállalták ezt a reklámot. Beszólogatnak nekik az utcán.
Ami meg a hitelt felvevôket illeti, sajnos, nem tudnak az emberek osztani, szorozni, összeadni, kivonni. Nem hogy fejben, papíron sem. Majd a gép...Hinni akarnak abban, hogy csak jól járhatnak. Amúgy a providentes pénzbehajtó megölése komoly figyelmeztetés kellett volna hogy legyen a cégnek. De hát az egyiknek csak a haszon számít, a másiknak, hogy hipp-hopp, hitelhez jusson. Karsai meg egy megélhetési tüntetô ökör.

KopaszMercis 2009.02.17. 12:34:09

@Fekete Pákó:

Abban van valami hogy ha tul sok ilyen felelotlenul felvett hitel van az veszethet bajhoz.

A megoldas azonban nem az, hogy baszogatjuk a providentet, ahol legalabb nem vagjak le a csaladtagod ujjat, hogy fizess...

Hanem oktatjuk a bunko paraszt nepet, elmagyarazzuk mi a THM, mi a %, mit jelent a hitel, mire szabad felvenni nem felvenni. Ahelyett, hogy azt kene bemagolni, hogy horti mikor tetovaltatott kokardat az anuszgyurujere, mondjuk a suliban ilyeneket kene inkabb elmagyarazni, hogy a hitel hogyan mukodik.

Nem a kommmunista TICSUK BE! a megoldas...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.17. 12:35:18

@Muad\\\'Dib: Ha ezt így holnap elkezdi hirdetni és világosan leírja hogy agyonveri aki nem fizet, és ennek ellenére valaki mégis felvesz tőle hitelt, akkor azt nem tudom sajnálni. Mégegyszer mondom: ha valaki a sínre fekszik, nehogy már a vonat legyen a hülye!

@égafater: "egy biz. csoport képes x km-t utazni azért, mert az osánba' olcsóbb 5 Ft-tal a cukor" Ilyet én is ismerek, teszkóprolinak hívom őket. Autóval(!) képes elmenni a teszkóba hogy vegyen valami silány minőségű élelmiszernek csúfolt hulladékot. Persze ha BKV-bérletre cserélné a Suzukit, az "ciki", azt meg hogy mit zabál senki sem látja... Én inkább járok busszal és kajából veszek jobbat.

Bélapátfalva (törölt) 2009.02.17. 12:36:46

Ami tény, az az, hogy a Provident ügynökei, akik lakásra járnak kockás füzetben vezették anno a tartozásokat. Az is tény, hogy náluk a BAR listára felkerülés nem 3 hónap, hanem 3 hét. Kicsit törvénytelenül működik, ellenben a nagyokkal. Ezeket lehet szépíteni, de ezek tények.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.17. 12:36:48

@JuveKrisz: Lehet hogy igazad van, én úgy tudtam hogy THM = tényleges hiteldíj mutató = az a szám, ami megmutatja hogy mennyibe kerül a hitel. Legalábbis így logikus...

KKZZ 2009.02.17. 12:37:54

borigabi!

Ha ennyire erőlteted ezt a Taigetosz-ügyet, én nem bánom, legyen. :)
( De akkor a potenciális alkalmazási területet szélesíteni kellene. Abszurdisztánban szükség lenne rá némely területen.)

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2009.02.17. 12:39:44

@CyberPunK: Nem, ez nem eleg, mindenhez kerek ingyenes oktatast, es ala kelljen irni, hogymegertettem, hogy a huto aramot fogyaszt es azt ki kell fizetni, de lehet, hogy hangfelvetel is kellene hozza, hogy bizonyitva legyen, hogy elmondtak, mert az iras az egy dolog, elolvasni ugyse olvassa el senki, csak alairja.

Hans Lopkowitz 2009.02.17. 12:39:45

@Muad\\\'Dib:
Momentán a Provident leírja, hogy hetente mennyit kell visszafizetni. Hogy lehetne ezt jobban érthetőbbé és részletesebbé tenni?

Nem szeretm őket, döbbenetesen magas a kamat. Tudtommal létezik még józan paraszti ész: tudod, hogy ha 100 ft-ot kölcsönkérsz és 200-at kell visszaadnod, az sok. Azért ezt már egy 8-10 éves gyerek tudja.

borigabi 2009.02.17. 12:40:18

@KKZZ: Ugyan én Krakkóban élek, de ha a parlamentben ülő naplopókra gondolsz, szívesen hazamegyek hajigálni. :) Karsai az enyém, stip-stop! :D

Funkerman 2009.02.17. 12:40:45

Bedönteni ezeket sztem csak úgy lehetne, hogy senki az ég világon nem vesz fel tőlük hitelt. Bár azt a magyar embernek nehéz megérteni és elfogadni. Ahhoz meg kellene tervezni az életet valamelyest előre. És (hát valljuk be) ez nem megy a magyarnak még. Azok az emberek akik tudnak e kérdésben normálisan, földön állva gondolkodni, egyszerűen nem tudják elképzelni, hogy a hitelfelvevők szeme előtt szinte csak a törlesztő rész lebeg. Ha az elég kicsi szám, már megy is felvenni.

CyberPunK 2009.02.17. 12:41:07

@KopaszMercis: Megnézném, hogy a sok alulművelt evulúciószökevénynek mit tudnál tanítani. :)

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2009.02.17. 12:41:21

@borigabi: akik nem tájékozódnak egy hitelfelvétel előtt, hogy mi az a THM, kamatláb, satöbbi, azt hadd ne kelljen már sajnálnom! Te sajnálod azt a marhát, aki 180-nal vesz be egy hajtűkanyart, mert nem tájékozódott, hogy az balesetveszélyes? így hogy küzdünk a funkcionális analfabétizmus ellen???

Muad\\\'Dib 2009.02.17. 12:41:55

@Gery Greyhound >:
Még egyszer mondom. Sokakat simán át lehet verni. Nem érti, nrm tudja mit jelent. A provident szerű cégeg egyértleműen az emberi "ostobaságon" kívánnak meggazdagodni. Így az értékük a szememben valahol a maffia és a tetvek között mozog. Lehet, hogy törvényes, meg jó is annak aki degeszre keresi magát, de negogy már ez legyen az erkölcsi szint. Én örülök, hogy olyan cégnél dolgozom, ahol nem a partnereink hülyeségének a kihasználása az elsődleges cél. Ennél többet tényleg nem tudok írni a témához. Aki nem érti mi a gond itt, soha nem is fogja...

borigabi 2009.02.17. 12:42:27

@Kobunko: Visszautalnék a Taigetosz-projektre.

Dr. No 2009.02.17. 12:42:49

A Provident adósai normál feltételekkel egyáltalán nem hitelképesek. És egyről sem hallottunk közülük, aki termelő vállalkozásra vett volna fel tőlük pénzt. Ezeknek az embereknek egyébként egy üzemszerűen működő uzsorás SEM adna kölcsön, hiszen a kamatot sem tudnák megfizetni, és fizetés helyett megpróbálnak eltűnni. Abból meg csak baj van: elő kell keríteni őket, példát kell statuálni (különben befuccsol az uzsorás-üzlet), ha meg bukta van, kiesnek a behajtók az ügymenetből, szóval az egész nem üzlet.

Persze, a Provident nem túl szimpatikus, hiszen hiéna - a gazdasági hullákat zabálja föl. De a "polgári erény" ott kezdődik, hogy kifizetjük a számlákat. Márpedig a tüntetők egy része NEM a magas kamat ellen tüntet, hiszen a fölvett tőkét sem akarják visszafizetni... Mert nyilván, a tartozásom megoldása az, hogy megölöm a hitelezőt. Sokan eleve úgy veszik föl a hitelt, mint azt fönt is írták, hogy úgysem lehet rajtuk behajtani. Ez a tüntetés inkább a felelőtlenség megmozdulása.

Teljesen egyetértek a posztíróval.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2009.02.17. 12:42:51

@borigabi: Es meg hany ilyen dolog van?
SMS szavazas barmelyik TV csatornan, letoltheto csengohangok, kaparos sorsjegy... Sorolhatnam egeszen hosszan. Ne jarjon mar alanyi jogon biztositas a hulyeknek! Barmit megtehetek, ha a vegen kijelentem, hogy nem tudtam, majd az allam kifizeti?

CyberPunK 2009.02.17. 12:45:09

@Ahmet: Ez így baromság. Egy idióta hogy tudná azt mondani, hogy megértette, ha a szó jelentését se érti? :D

borigabi 2009.02.17. 12:46:20

@Ahmet: Nem érted. Nekem azzal van bajom, hogy egy Provident arra építi az üzletét, hogy lenyulja az amúgy is anyagilag, szellemileg csóró réteget. Ezt mondjuk államilag nem kellene engedni. Ja, hogy szabad verseny meg liberális gazdaság? Mintha épp ez zuhanna meg az egész világban az utóbbi időben, nem?

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.17. 12:48:42

@Muad\\\'Dib: Aki nem érti, az legyen tisztában vele, és ne tegyen olyat amit nem tud. Aki nem ért a villanyszereléshez, az ne nyúljon hozzá, vagy ha agyonbassza az áram, ne sírjon.

Az állatvilágban is szükség van bizonyos fokú intelligenciára az életbenmaradáshoz. Ha a zebra azt hiszi, hogy az oroszlán barátkozni akar, ezért nem szalad el előle és az felfalja, akkor azt mondjuk, hogy természetes szelekció. Aki bedől a Provident reklámoknak (vagy bármelyik másiknak, mondván 'mer a tévé aszonta, ezért az úgy is van') az pontosan ugyanez a kategória.

Persze, szegény hülye nem tehet róla, hogy hülye. De ez ne legyen már az én gondom...

georg 48 2009.02.17. 12:50:19

lég sokáig éltem vidéken, láttam , mi folyik. Állítom, hogy a többség csóró, falusi fityfasz, aki kocsmázásra és játékgépre vesz fel hitelt. Persze van kivétel. Szinte minden településen van Provis ügyintéző, mindenki szól neki, hogy kéne egy kis lóvé! A talponfetrengőben elintézik az üzletet és ennyi. A hülye parasztja nem is tudja, hogy milyen hitelre vette fel. De nem is érdekli, mert ezek nem nagy összegek. 10-20 E Ft-k. A lényeg, hogy az asszony ne tudja meg. Hó végén valahogy visszafizeti és megy minden elölről. Ez van!

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2009.02.17. 12:50:31

@borigabi: Nem, attol zuhant meg a vilag, hogy az allam beleszolt, hogy kiknek KELL adni hitelt. Utana meg jott a domino.
Most meg attol all a gazdasag, mert senki nem ad hitelt.

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2009.02.17. 12:50:34

@borigabi: a kapitalizmus meg azért van a szakadék szélén, hogy jobban lássa a szocializmust! mondj jobbat!

A Taigetosz-projekt kissé radikális, de ki tudja, lehet, célravezető lenne. Szerintem is a tájékozódást kéne elősegíteni még jóval korábban, az iskolákban, de azon a részén nem változtat, hogy ne segítsük már azt, aki direktbe hülye volt. Van az előző kommentekben számos abszurd példa, ugyanezen a sémán alapul, mégis ki neveted. Ezt miért nem?

borigabi 2009.02.17. 12:51:00

@Gery Greyhound >: Ez nem is a te gondod, csak kommentelsz egy blogot. :)

KopaszMercis 2009.02.17. 12:51:20

Arrol nem is beszelve, hogy a magyar jog az amatort vedi.. a dilletanst nem.

LiberAll 2009.02.17. 12:52:27

Istenem, már vártam, hogy mikor fognak tüntetni, a provident miatt, aki ennyiért vesz fel hitelt, annak részvétem, akinek meg nem kap "normális" hitelt, az egy kicsit gondolkozzon már el, azon, hogy ez miért van. Meg azon is, hogy mindenképpen hitelért kell megvenni, azt a rohadt, lcd-tv-t, vagy ps3-t ???

munyic 2009.02.17. 12:52:34

A cikknek alapvetően igaza van, kivéve az utolsó sorát: "Igaz mit várjunk egyszeri embertől, ha egyenesen a társadalmi elitnek tartott politikusoktól kap bíztatást?" Politikusok és társadalmi elit? Már rég nem tartoznak oda.....

tekiteki 2009.02.17. 12:54:34

Azért el kellene azon gondolkozni, hogy az a fajta kormányzati kommunikáció hogyan hat ezekre az emberekre, amely azt mondja, hogy "Nem bírod fizetni a lakáskölcsönt? Nem baj, segítünk, nem fogsz az utcára kerülni!" vagy " Ne legyen 0 kezdőrészletű autóhitel"? Vagy hogy a gázszámla nem fizetése esetén ne kapcsoljanak ki semmit?
Ez csak megerősíti azt a közkeletű tévhitet, hogy nem kell félni a fizetési kötelezettségek elmaradásától, majd valaki segít, konkrétan az Állam, vagy valami Hatóság. Pláne sokat fog ezen rontani, ha egy parlameni képviselő, ebben a minőségében eljárva, nekiindul egy pénzintézet ellen, olyanok képviseletében, akik náluk hitelt vettek föl, úgy, hogy nem gondolták végig, mennyit fognak visszafizetni, no meg miből?!
Pénzintézet alapításakor az illetékes hatóságok alaposan végignézik az Általános Üzleti Feltételeket, és ezután engedélyezik a működést. A PROVIDENT sem egy zugkassza, hanem az Állam szervei által megvizsgált, engedélyezett pénzintézet.Úgyhogy lehet kiabálni, hogy segítség, uzsora, meg hogy megtévesztettek, de először ezt az állam törvényalkotói felé tegyék,az engedélyezés rendjét ők határozták meg. Mint például Karsai Képviselő Úr, és hasonszőrű társai.
Meg kellene tanulni azt a játékszabályt, hogy hogy "adós fizess".Jobban menne ez az ország.

marosy 2009.02.17. 12:56:43

Aki hitelt vett fel az egy parazita. Más pénzéből akar élősködni.

CyberPunK 2009.02.17. 12:56:53

@tekiteki: Azért azt tegyük hozzá, hogy nem ellenkeznék nagyon, ha állam bácsi picit megtámogatná a lakáshitelemet. Akkor végre én is látnék valamit az adómból, és nem csak a sok tetves ingyenélőre menne el.

Cake- · http://cakeminusz.blog.hu 2009.02.17. 12:57:40

@CyberPunK:
Angliában azért megy, mert ott sok helyen a fizut hetente adják, amiből azért könnyebb megcsinálni, hogy kapsz heti 80 fontot, abból 20 a providentnek, amint kézhez kapod. Nálunk viszont havi fizetés van. Amikor behozta a Provident a hiteltermékeit a magyar piacra, nem vette figyelembe az itteni körülményeket, azaz havonta egyszer van fizu, abból hónap elején az összes számlát kifizeti a delikvens, és nem gondol arra, hogy még 3 részlet esedékes a hónapban. Havi fizetéshez havi törlesztőrészlet illene, nem gondolod? Sok embernek csak az alacsony részlet lebeg a szeme előtt, arra nem gondolnak, hogy ezt egy hónapban 4-szer kell fizetni.

borigabi 2009.02.17. 12:58:13

@Ahmet: Mondjuk ez elég off, de szerintem nem az állami beavatkozás okozta a válságot, hanem a tőke mohósága -, nagyban ugyanaz, mint egy ilyen hangyányi Provident-ügy.

@Kobunko: A szoci is az emberi hülyeségen bukott el, mint ahogy a kapitalizmus jelenlegi formája sem mentes az emberi hülyeségtől. És bocs, de én nem mondtam, hogy államilag segíteni kellene a providenteseknek. Csak a PSZAF-nek kellene rendesen végeznie a munkáját.

Semper Augustus 2009.02.17. 12:58:56

"Azért el kellene azon gondolkozni, hogy az a fajta kormányzati kommunikáció hogyan hat ezekre az emberekre, amely azt mondja, hogy"Nem bírod fizetni a lakáskölcsönt? Nem baj, segítünk, nem fogsz az utcára kerülni!"

Nem sajnálatból teszi ezt az állam, hanem mert többet fizetne rá, ha tömegesen mennének csődbe a családok.

nickita 2009.02.17. 13:00:18

@JuveKrisz:
ááááááá, te hogy lehetsz közgazdász bazmeg? piacon vetted a diplomádat?
szerinted, ha a providentnél 7 hónap alatt a dupláját fizeted vissza a felvett hitelösszegnek, akkor 7 év alatt legalább a tízszeresét fizetnéd vissza. a rafinál, hogy maradjunk a példádnál, "csak" a kétszeresét fizeted vissza 7 év alatt. na ezért 30% a rafis THM és ezért 400% a providentes.
a szoftvereidet meg kend a hajadra, mert annyit ér.

KopaszMercis 2009.02.17. 13:01:29

Legolcsobb lenne megnevelni a sok buta gecit.

CyberPunK 2009.02.17. 13:01:31

@Cake-: Én se hó elején kapom a csekkeket, hanem szép sorban a hónapban és két-három csekkenként battyogok el a postára, vagy meg kérem a titkárnőt, hogy adja már fel ezeket is a cégesekkel együtt (persze kifizetem). Pár hónap után átláttam, hogy mennyi a havi rezsi és így rakok félre pénzt erre. Arról nem is beszélve, hogy hó végén se szoktam gondba lenni kaja alapon, mert be tudom osztani a pénzemet egyenletesen. Ha ez másnak problémát okoz, akkor nem tudom sajnálni.

reader613 2009.02.17. 13:01:47

jajmár gyerekek....

Ha a sarki éjjel-nappali közértben 300 forint a tej, miközben a teszkóban csak 199, akkor oda is el kell menni tüntetni? vagy felfogjuk, hogy a közelségnek és az éjjel-nappaliságnak ára van. valamint lehet úgy dönteni, hogy nem ott vásárolsz.

Ha olyan helyzetbe kerültél, hogy kurvagyorsan kell tej, akkor az azért van, mert korábban nem gondolkoztál előre. Ebből az következik, hogy a saját hülyeséged miatt a nagyon hirtelen szükségessé váló tejért nem 199, hanem 300 forintot fogsz fizetni. A saját hülyeségednek az ára.

Aki úgy osztja be az életét, hogy providentet vesz fel a plazmatévére, az is a saját hülyeségének az árát fizeti meg. nyilván vannak értelmesebb célú kölcsönök is, de érzésem szerint valahogy kisebb létszámban.

Másodlagos megjegyzés: ha a sarki kisközérthez elmegyünk tüntetni, és horrible dictu sikerül bezáratni, akkor azzal a következőket érjük el: (1) nem lesz közel bolt (2) immár a teszkó sem lesz akkora árversenybe kényszerítve, tehát simán felemelheti a tej árát 300-ra, vagy annak a közelébe (mert ha csak az osán a versenytárs, akkor simán lekartellezik, ne legyen senkinek kételye).

tessék nyugodtan átgondolni a providentes analógiához. aztán valaki lécci rúgja seggbe ezt a karsait.

AdmiralRobert 2009.02.17. 13:01:58

Akárki akármit mond, a Provident akkor is egy szemét, aljas cég. A reklámai is aljasok. Szándékosan úgy hírdeti magát, hogy mennyire jó választás volt ez, stb, és amikor a törlesztőrészlet kerül szóba, _direkt_ HETI törlesztőrészletet mond. A figyelmetlenebb embereket, akik a havi törlesztőrészletekhez vannak szokva, ezzel jól át tudják verni.

Cake- · http://cakeminusz.blog.hu 2009.02.17. 13:02:20

Lemaradt, hogy nem védeni akarom őket, hanem rávilágítani, hogy minkét fél jócskán sáros.

borigabi 2009.02.17. 13:05:01

@CyberPunK: Tudod, lehet olyan élethelyzet is - talán még nem futottál vele össze -, amikor egy családban valaki elveszti a munkáját, és ha mondjuk amúgy sem kerestek túl jól - akkor hó végéig elég nehéz beosztani a maradékot. És lehet, hogy ez problémát okoz valakinek. Ja, hogy szociális érzékenységet felejtsük el? Nekem legyen elég, a többi meg fulladjon meg a saját levében?

CyberPunK 2009.02.17. 13:06:04

@AdmiralRobert: A figyelmetlenebb embereket, akik a havi törlesztőrészletekhez vannak szokva, ezzel jól át tudják verni.

Hú, baszd meg, lesz itt ám szopás, ha esetleg valami csoda folytán bevezetik itt az euró-t! Vagy akkor ez ne is legyen vágyálmunk a sok primitív buta kretén miatt?

KopaszMercis 2009.02.17. 13:06:27

@nickita:
a THM nem az egyvre levetitett minden koltseg %-osan "kamatkent" kifejezve?

ThufirHawat 2009.02.17. 13:07:45

Karsai ügyesen meglátta a "piai rést". Hát megszólította és keblére ölelte őket. Újra valaki lett, vezér, aki kiáll a népért, és megküzd értük. Az ő politikai motivációja tiszta sor. Értjük.

Viszont ez már megint egy olyan eset, amikor a seggarcúak miatt az állam belenyúlni kényszerül piaci folyamatokba, ami nem helyes. Így nem helyes. Ugyanis, drága barátaim, ennek az elsőre igen költségesnek tűnő hitelformának is megvan a maga létjogosúltsága, de az persze nem az azonnali plazmatévé vásárlás. Pont úgy, ahogy a 10 évre 0% önerővel vett autók sem az ördögtől valók voltak ám.

Csak hát a gazdaságilag teljesen fogalmatlan Nagy Magyar Nép képtelen megérteni, hogy mi mire való. Nulla világismeret, nulla önkontroll. Oktatni kellene, nem tiltani.

CyberPunK 2009.02.17. 13:08:30

@borigabi: Miért, a sok ingyenélő szemétláda gondol az én szja-mra? Valahogy nem tudok ebben az országban szociálisan érzékeny lenni, bocs.

KopaszMercis 2009.02.17. 13:08:54

@reader613:
Nem kell hulyenek lenni ahhoz... szerintem.

En pl sokaig dolgozom sokat keresek, es amikor mondjuk tegnap anyukam beteg volt es kesoig voltam az irodaban, akkor a benzinkuton vettem neki minden szart.

Nem hiszem hogy hulye vagyok emiatt...

Ezert is utalom ezt a TILCSUK BE! faszsagot.. hadd dontsem mar en el, hogy mit hol es hogyan veszek (vagy veszek fel)

ny-afi 2009.02.17. 13:10:47

AZ én véleményem annyi hogy itt mindenki tisztában van a részletekkel. mivel a legmagasabb felvehetö öszeg 200.000.- igy 300.000.- nincs. a 400% os thm csaloka mert a 100.000.- 40 hétre 70.000.- a kamat.
a horibilis thm-ek ugy jönnek ki,hogy ha ne fizeti ki az ügyfél akkor olyan kamatot szabnak ki amiért a behajto cégnek már megéri.mert sok igénylö ugy kér pénzt,hogy már eleve vissza sem akarja fizetni.mert 1-2 százezerért ugy sem veszik el a házat.... ja és nem vagyok dolgozo csak volt,hogy ez is számitásba került és én mélyen utána néztem.

hedgy 2009.02.17. 13:10:55

Egyetértek a szerzővel, bár nem minden pontban.
Karsai egy f*sz demagóg populista, ugyanolyan, mint a többi 385 a nagy házban.
Arra buzdítani az embereket, hogy döntsenek be egy céget, és akkor majd milyen jó lesz... Karsai úrnak biztos megvan a terve, hogy mit kezd a Provident ki tudja hány dolgozójával, akik így az utcára kerülnek...
Megmondom őszintén, qrvára nem érdekel, hogy ki milyen hitelt nem tud/akar visszafizetni. Senkinek nem volt kötelező a hitelt felvenni, teljesen mindegy, hogy milyen THM-mel. Viszont ha már aláírta a szerződést, amiben benne voltak a kondik, és elköltötte a pénzt, akkor ne kezdjen el kiabálni, hogy átverték. Egyáltalán nem érdekel, hogy kevés a fizetés vagy a segély, akkor kevesebbet kell költeni.
Az meg, hogy mennyi az a "sok" kamat, elég sok mindentől függ. Ha utánaszámolunk, egy 20 évre felvett ingatlanhitelnél 5%-os thm-mel számolva is a felvett összeg másfélszeresét fizeti vissza az adós. A Provident pedig tudtommal olyanoknak ad hitelt, akiknek más nem, nyilván azért, mert nagy a nemfizetés kockázata. Persze nem védeni akarom őket, hiszen tényleg követtek el szabálytalanságokat. Csak jó lenne, ha a dolgokat a helyükön kezelnénk.

Joc 2009.02.17. 13:11:02

@KopaszMercis: Teljesen igazad van. Nem is értem miért háborognak az emberek.

Azt persze mindenki elfelejti, hogy őhozzá 54 alkalommal ellátogat a Provident alkalmazottja, ami ugye megint költség, és az is bele van számolva a THM-be. Hiszen az a lényege, hogy házhoz viszik a lóvét. Vagy azt gondolták, hogy az ingyen van? Ha leviszik a kamatokat, majd lehet menni sorbaállni, mint a többi banknál és benéznek majd az emberek seggébe is, hogy adjanak-e neki kölcsönt. Valamit valamiért.

JuveKrisz 2009.02.17. 13:11:19

@nickita:

Bocs, de magyarországon az összes pénzitézet ezt a szoftvert használja.
Másrészt pontosan te magyaráztad meg a lényeget. Attól 400% a THM, mert 7 hónap alatt fizeted vissza ugyan azt a hitelt, mint amit a rafinál 7 év alatt 30% THM-re. Csakhogy a lényeg abban van, hogy a THM nem egyenlő a kamattal. A THM minden olyan szirszart tartalmaz a kamaton felül ami költségként jelentkezik a hitel kapcsán, de nem tartalmazza az árfolyamkockázatot és a jegybanki alapkamat változásból eredő kockázatokat. De tartalmazza azt a refinanszírozási költséget amelyet a bank számít fel, mivel ő a hiteledet nem a saját pénzéből finanszírozza hanem mástól vesz fel rá szintén egy hitelt.
Egyébként látszik hogy fingod nincs az egészről. Ezzel a 100 ezret felveszek 40%-os THM-re akkor visszafizetek 140 ezret bemész egy bankba akkor kiröhögnek.

LiberAll 2009.02.17. 13:12:23

Jah és a videot már le is szedték az idexről, lol XD

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.02.17. 13:12:30

(Én annak is örülök, hogy nem hangzott el a tüntetésen a "fizesse vissza az állam!" szlogen. Apró részsiker. Vagy elhangzott, csak én olvastam felületesen? Na, mindegy...)

Anno a romák uzsorakölcsöne kapcsán mondta valaki, hogy az a baj, hogyha egy romának adsz ma ötezer forintot azzal a feltétellel, hogy egy hét múlva 25.000 ft-ot ad vissza, akkor az illető elfogadja, mert nem tudja, hogy ez rossz. Nos, ezt a tételt nyugodtan ki lehet terjeszteni...

jorda 2009.02.17. 13:13:33

Az PSzÁF(szarházi gittegylet)már nem először nyilatkozott,hogy minden rendben !

Szerintem semmi sincs rendben ebben az országban.
Főként az nem,hogy több,mint 50 bankcsoport van itt és hihetetlen magas a kamatmarzs(betét és hitelkamat között).Már önmagában ez is uzsorának minősül.
Azért,hogy egy bankelnöknek évi 50-100 milliós fizetése legyen,hogy benfentes információkkal folyamatosan gazdagodjanak, stb.?

Mo.-on rendkívül alacsony a pü.kultúra.
Így pl.az is felháborító,hogy engedik úgy hirdetni a Providentet,heti fizetési összeget jelölhet meg!
Mo.-on nem heti,hanem havi fizetés van.
Önmagában,ha a hirdetés a havi visszafizetést jelőlné meg legalább 30%-al kevesebben vennék igénybe.

A hitelt egyébként vissza kell fizetni!
Mese nincs!
Ugyanakkor ilyen vérszívó cégekre nincs szükség!

Sajnos annyira romlik a helyzet,hogy még azt sem tartom elképzelhetetlennek,hogy befagyasztják egy pillanatban a betétek kifizetését is!

Martian (törölt) 2009.02.17. 13:13:52

"Az istenert, aki igazat ad ezeknek arra hivatkozva, hogy nem tudtak, meg kihasznaltak oket, az egyuttal bolintson arra is ra, hogy ezektol az emberektol vonjuk meg a szavazati jogot es helyezzuk oket gyamsag ala."

Teljesen jogos... legalább az ismeretségi körükben kérdeztek volna meg egy "okosembert", hogy mi a lényeg a parasztvakító reklámok mellett.

borigabi 2009.02.17. 13:13:53

@CyberPunK: Mondjuk ez igaz. Épp ezért nem is vagyok az országban. :)

AdmiralRobert 2009.02.17. 13:14:04

@CyberPunK: Nem erről van szó, buta emberek mindig is lesznek, de ha egy boltos majd a csokit változatlanul 70-ért árulja a bevezetés után is, csak épp euro-ban, arra is azt lehet majd mondani, hogy "tisztességtelen magatartás". És az ilyen esetekben, nem csak a bepalizott ember a hibás.

scsaba1 2009.02.17. 13:14:10

Semmi gond nincs a Providenttel. Olyanoknak nyújt gyors, azonnali segítséget, akiknek nincs félretett pénzük vagy folyószámlahitelük, nem hitelképesek egyik bank számára sem, ill nem tudnak kölcsönkérni a családtagjaiktól.

Értelemszerűen ez magas kockázatú hitelkihelyezés, ennek ennyi az ára, ennyibe kerül.

Természetesen plazmatévére meg fullextrás lazacos-szarvasgombás karácsonyi vacsorára hülye aki felveszi, de ha pl. tönkrement a falikazán vagy a hűtőszekrény - és más forrásból esélye sincs a delikvensnek pénzhez jutni, gyakorlatilag _azonnal_, na annak nincs más választása, mint felvenni. Legalább van ilyen is...

CyberPunK 2009.02.17. 13:16:26

@AdmiralRobert: Akkor majd reménykedünk abban, hogy a boltba betér Michael Douglas egy kis aprót váltani. :DDD

tictac 2009.02.17. 13:16:27

@jorda:
Ne mondd már, hogy azt is tanítani kellene felsőtagozatban, hogy mi a különbség a hét, meg a hónap között.

KopaszMercis 2009.02.17. 13:16:45

freedom of choice

igy mondjak ezt a vasfuggonyon tul draga komenyista barataim!

JuveKrisz 2009.02.17. 13:18:28

@nickita:

Plusz az ilyenek miatt mint TE, tartunk itt.
Ezért vettünk fel a nemzetközi valutaalapból milliárdokat. Ezt a pénzt odaadjuk a pénzintézeteknek és majd év végén röhög rajtunk mindegyik mikor 167 milliós vagy több milliárdos hasznot fognak elkönyvelni.
Ezt a pénz inkább munkahely megtartásra és munkahely teremtésre kellene fordítani. Ugyanis ha a pénzintézet megkapja a pénzét, attól a hitelt még fizetni kell. De ha nem lesz a hitelfelvevőnek munkahelye akkor nem tudja fizetni a hitelt. A hitel bedől. A hitelfelvevőnek áron alul elárverezik a fedezetül szolgáló ingatlanát. A bank nem jut a pénzéhez hozzá, csak jóval kevesebbhez. ezáltal kevesebb lesz a haszna. Továbbá megnő az az állománya amit ismét hitelként kellene kihelyezni. A hitelfelvevőt meg majd el kell tartania az államnak. Vagyis megint pénzhez kell nyúlni az államnak.
Nem arról van szó hogy fizesse ki a hitelt helyettünk az állam. Ez baromság. Ezek az idők elmúltak. Teremtsen munkahelyet, hogy az emberek megtartsák azokat, és tudják továbbra is fizetni a hiteleket, hogy legyen továbbra is miből fizetni a bankoknak a befektetésekre fizetendő kamatokat. Ugyanis ezt a hitelek kamatából fizeti.

A diplomámat meg nem a piacon vettem, inkább elmentem tanulni, mert a tandíj összességében olcsóbb volt, mint piacon megvenni a diplomát :)

Gadget 2009.02.17. 13:18:30

1. A Provident szüljön sünt. Szemét dolog tudatlan embereket kihasználni.
2. A tudatlan ember fejéhez nem nyomtak pisztolyt amikor aláírta a szerződést.
3. Ugyanaz a tudatlan ember dönti el, hogy holnap ki üljön a parlamentben, aki bebizonyította magáról, hogy nem tud számolni sem, fogalma sincs arról, hogy mit ír alá. Szerintetek tudja, hogy hova tette az egymást keresztező két vonalat és miért oda?

Ezek után szerintem nem a Provident az ország legnagyobb problémája. Megélhetési politikus pedig jól kihasználja az ingyen reklámot.
Oszt jó napot.

ThufirHawat 2009.02.17. 13:21:14

Amíg nem sért jogszabályt, addig mindenki azt és annyiért árul, ahogyan az neki tetszik. Aztán majd a piac eldönti, hogy életképes volt-e az árpolitika.
Nehogymár az a qrva állam döntse el hogy én mit és mennyiért vehetek!

gonoszpok · http://gonoszpok.blog.hu 2009.02.17. 13:21:21

@JuveKrisz: Te vagy nagyon fiatal vagy, vagy tényleg hatalmas nagy nem szimpatikus ember - meg ne haragudj - mi van a stilussal?

borigabi 2009.02.17. 13:21:43

@Gadget: És ha mindezt kikövetkeztetted, akkor az is világos, hogy miért vannak ilyen politikusaink. Visszatérnék a Taigetosz-projektre. :)

Big-B 2009.02.17. 13:22:19

A mostani reklámban is megy a porhintés, hogy Provident-es kölcsönből lesz majd új hűtőszekrény. A hülyék meg kapkodnak is a telefon után... mikor hűtőt lehet venni kamatmentes hitellel is.

JuveKrisz 2009.02.17. 13:24:58

@scsaba1:
Igazad van, de egyetlen dologban vitatkoznék.
Általában van más lehetőség. Az áruhitel.
Az is hitel, mégpedig olyan hitel amire van fedezet. Maga az árucikk amit megveszel.
Ha az utolsó cigány megkapja, akkor mindenki megkapja, akinek van állandó, rendszeres jövedelme, és x hónap munkaviszonya. Oké rendben van, ha 2 hónapja dolgozom és beszarik a hűtő akkor mehetek áruhitelért könyörögni. Nem fogok kapni.
De az áruhitel még mindig jobb mint a provident. És arra lehet kötni olyan biztosítást, ami havi 1000 forint, hogy ha elveszíted munkahelyed akkor 6 hónapig nem kell fizetned. Persze ekkor megnő vagy a futamidő vagy a részlet.

Nyomek 2009.02.17. 13:25:25

@ThufirHawat:
"Karsai ügyesen meglátta a "piai rést". Hát megszólította és keblére ölelte őket. Újra valaki lett, vezér, aki kiáll a népért, és megküzd értük. Az ő politikai motivációja tiszta sor. Értjük."

Szívemből beszélsz, szebben én sem mondhattam volna.
Ez a videó bazzeg főbaszta az agyamat. Egy politikus megtévesztéssel vádol valakit: hát ez valami nagyon durva!!!
Mér is hangzik a Gyurcsány szájából az a szó "furcsán", hogy "vagyonosodás"?
Ez a fasz Karsai meg mindig a kisembereket találja meg. Hű, de megvédi őket. Inkább lapátnyéllel kellene verni a fejüket, hogy "Heti törlesztést nem olvastad el bazdmeg? Hát hülye vagy, apukám?"
De legalább mondaná el azt (ami alapvető), hogy: Hitelt az vesz fel, akinek van RENDSZERES JÖVEDELME, de EGYSZERRE kell neki ELŐRE egy nagyobb összeg.
A csávó megoldása meg az lenne, hogy ne kelljen visszafizetni? Jól hallottam? Ha ez vicc, akkor nem jött át...

reader613 2009.02.17. 13:25:53

@KopaszMercis:

valóban nem kell hülyének lenni hozzá. Mindenesetre valami miatt szorult helyzetben van az illető, és ez sok esetben azért van, mert előzőleg hülye volt. más esetekben (mint például a Tiédben) pedig nem azért van.

Mindössze arra akartam rávilágítani, hogy ha valaki bármilyen okból szorult helyzetben van, azt nem csak a hitelezési piacon használja ki a Provident, hanem mindenki kihasználja, az élet minden területén. Többért kapod a tejet is, például. Meg ha sürgősen akarsz eladni valamit, akkor kevesebbet ajánlanak érte.

JuveKrisz 2009.02.17. 13:26:35

@gonoszpok:
Igazad van a stílus nem volt helyén való. Egyébként fiatal nem vagyok, bár relatív hogy mit tekintünk fiatalnak.
Csak nagyon felhúzott az illető, hogy piacon vettem a diplomámat. Szembeötlő hogy nagyon nem ért a dolgokhoz és ő osztja itt az észt.
Bocsi a stílusért, és kérek engedélyt meghunyászkodni.

ny-afi 2009.02.17. 13:27:03

Karsai meg csak arra kapar hogy a parlamentbe a választások után is jusson egy kis potya pénz.

OmegA404 (törölt) 2009.02.17. 13:27:20

Karsai úrnak, ha valami nem tetszik tessen állami szegények bankját csinálni. Amiből visszafizetik a providentest, aztán okosabb kamattal szépen beszedegeti a elbaszott luzerektől... ha tudja.

Dinsdale Piranha 2009.02.17. 13:28:52

Kedves posztíró!
Úgy látom nem hallottál még szociális érzékenységről, etikáról meg ilyesmiről. Ennyi erővel a piramisjátékokat és a védelmi pénzek szedését is legalizálni lehet, hiszen a te elméleted szerint annak is csak a hülyék és gyengék dőlnek be, ők pedig megérdemlik. Vagy mi van ha a gyerekedet elcsábítja a "cukrosbácsi"? Ő is megérdemelte, miért dőlt be, nem? Pusztuljanak a gyengék és a kevésbé intelligens emberek, nem? Idióta poszt!

steverubellreborn 2009.02.17. 13:29:27

@marosy:

"Aki hitelt vett fel az egy parazita. Más pénzéből akar élősködni."

Mesélsz a hitelek nélküli gazdaságról?
Ne hagyd ki a vállalati és állami hiteleket sem:(
Ami a parazitákat illeti:
kik is vallottak tavaly 1,5 millióan minimálbéres jövedelmet?
ki az egy millió aki ennél csak pár ezerrel többet vallott?
és akik bemondás alapján vette fel a zsetont?(képviselői juttatás címén)
kamu rokkantnyugdíjasok,45 évesen nyugdíjazott rendőrok,kb.egy millió feketén foglalkoztatott?
A rendkívül színvonalas munkát végző közig droidok?
Nagy állami mutyikban résztvevők?
Kik is ők?
a zemberek,akik mind-mind paraziták.

borigabi 2009.02.17. 13:29:30

@OmegA404: Ne tessék állami szegények bankját csinálni - azt úgyis veled fizettetik meg.

jorda 2009.02.17. 13:29:44

@tictac: De mondom! Mo.-on az általános iskolát végzettek 30 %-a funkcionálisan analfabéta.

Egy statisztikai felmérés 2008 végén ezt mutatta!
Akkor miről beszélünk?

tictac 2009.02.17. 13:33:40

@jorda:
Akkor meg Providentet még még még... Gyorsabb lenne az evolúció.

scsaba1 2009.02.17. 13:33:49

@JuveKrisz:

"Az áruhitel.
Az is hitel, mégpedig olyan hitel amire van fedezet. Maga az árucikk amit megveszel.
Ha az utolsó cigány megkapja, akkor mindenki megkapja, akinek van állandó, rendszeres jövedelme, és x hónap munkaviszonya. Oké rendben van, ha 2 hónapja dolgozom és beszarik a hűtő akkor mehetek áruhitelért könyörögni. Nem fogok kapni."

Erre írtam, hogy bármilyen szempontból _nem_ hitelképes. Tegyük fel, hogy van egy kőműves betanított munkás, feketén havi százhúsz zsebből zsebbe. De nincs bankszámlája, nincs bejelentve stb. Tehát nem tudja igazolni, hogy valóban van munkaviszonya, és valóban van rendszeres jövedelme.

ny-afi 2009.02.17. 13:37:02

@scsaba1: vagy ugyan ez a kőműves most a tetves ho miatt nem tud dolgozni olvadásig. és addig nem is keres....

JuveKrisz 2009.02.17. 13:39:43

@scsaba1:

Igazad van, ezzel egyetértek.
Csak sajnos ebben a helyzetben szokták azt csinálni a delikvensek, hogy attól a munkáltatótól aki teljesen feketén alkalmazza emberkénket, attól kérnek egy fals munkáltatói igazolást. Korábban egy ilyen igazolás bőven elég volt. Nem volt olyan hogy telefonálgattak hogy tényleg ott dolgozik-e. Aztán amikor már telefonáltak megadtak egy olyan számot ahol olyan ember ült, akinek le volt írva, hogy mit kell mondania.
Ma már úgy működik a dolog, hogy ha a cég nevére nincs bejegyezve telefon akkor egyből elutasítanak. Én ezért nem kaptam hitelt amikor építkezni szerettem volna, mert a cégemnek IP telefonja volt, amely az internetszolgáltatással került kiszámlázásra. Vagyis nem volt a nevünkön telefon. De mégsem mentem a providenthez. Inkább nem építkeztem, hanem vettem egy olcsóbb használt házat.

NickNickNick · http://nemzetiagyhalal.blog.hu/ 2009.02.17. 13:39:48

ha 10 forintot kölcsönadsz és másnap 11-et kérsz vissza, akkor az

1 283 305 580 312 920 % azaz
1,3 billiárd százalék (10 a 15-diken)

hogy viszonyul ez a 10 %-hoz ... ?

Ennyit a THM képletről.

És ennnyit azokról az újságírókról, akik kimentek a Provident elleni tüntetésről, azután felvették TÖMEGKÉNT a saját újságíró kollégáikat, mert ciki lett volna azt mondani, hogy a Karsain kívül összesen kb. 5 olyan ember volt még ott, aki tüntetni érkezett. Ennyit a tényszerű, független tájékoztatásról. És hogy az egész sztorit ENNEK ELLENÉRE úgy tálalják, hogy mindenhol dől a médiából a Karsai hülyesége, és a Provident lehetőséget sem kap arra, hogy megvédje magát, mert a válaszaikat az ordító hülyeségekre jó ha apróbetűben közlik. Kinek az érdeke ez az egész cirkusz?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.02.17. 13:39:58

@JuveKrisz: Alapvetően egyetértek veled, de:

"A Rafi hirdeti hogy 600 ezret ad 7 évre havi 14800 törlesztőre. Így ugye 7 év alatt több mint dupláját fizetjük vissza a felvett hitelnek. A providentnél is hasonló a dolog, csak ez nem 7 év, hanem 7 hónap alatt megy végbe."

Van egy bank, ami a befektetett pénzed dupláját adja 7 hónap alatt. Meg egy másik, ami szintén a dupláját, csak 7 év alatt. Hol fektetnél be? A THM-nek igenis van értelme, és jelentősége azt illetően, hogy 40% vagy 300... Utóbbi sokkal rosszabb az időtényező miatt.

scsaba1 2009.02.17. 13:41:20

@Dinsdale Piranha:

Jólvan, megindult az összemosás...

A piramisjáték végén állók egyértelműen veszteni fognak. A "védelmi pénzről" gondolom nem kell elmagyaráznom, hogy mennyire rossz hasonlat.

A Providentnél nem kérdezősködnek, kimegy az ügynök, viszi a pénzt, látod a _heti_ törlesztőrészletet, gondolom számológép csak akad: ki lehet számolni a havi törlesztőrészletet is, ill. azt is, hogy a legvégre mennyit fogsz visszafizetni. Ennyi...

égafater 2009.02.17. 13:44:29

@JuveKrisz:

miért is kellene elnézést kérned? teljesen jól összefoglaltad.

steverubellreborn 2009.02.17. 13:46:19

@CyberPunK:
Na igen,de de te megtanultad beosztani a pénzt.Nem a Provi hibája,hogy valaki nem, és tényleg szabin van az agya annak aki 400%-os THM-re vesz fel hitelt,de vannak ilyen emberek is akik nem így élnek.Az meg elhangzott már,hogy ezek nem a Berkeleyn szereztek közgáz diplomát(egyébként én is ebédeltem már zsírosdeszkát,azt mégsem vettem fel hitelt náluk úgyhogy kíméljetek a nyomor szöveggel)
Azt sem mondom,hogy az állam fizesse vissza(mert én is vettem fel hitelt ergo marosy szerint parazita vagyok,de az tisztességtelen piaci magatartást lehet és kell is vizsgálni.Úgy tűnik,hogy tanultál üzleti etikát és érted miről beszélek.Ezekből az USA-ban rengeteg precedens értékű ítélet is születet amivel persze,vissza is lehet élni.

ny-afi 2009.02.17. 13:46:24

@scsaba1:
"A Providentnél nem kérdezősködnek, kimegy az ügynök, viszi a pénzt, látod a _heti_ törlesztőrészletet, gondolom számológép csak akad: ki lehet számolni a havi törlesztőrészletet is, ill. azt is, hogy a legvégre mennyit fogsz visszafizetni. Ennyi..."


ahh számolo gép sem kell mert leirják a szerzödésbe a végöszeget is csak a számokat kell ismerni.

JuveKrisz 2009.02.17. 13:46:49

@cousin333:

Ez így igaz, de tudtommal én is ezt állítottam. Csak volt egy tudatlan aki belémkötött és lehet nem sikerült világosan fogalmazni.
Már többször is ezt elemezgetem. Nem mindegy hogy ugyan azt a hitelt 7 hónap vagy 7 év alatt akarod visszafizetni. Ezért tér el ennyire a THM.

Lehet hogy az is félreérthető volt, hogy a THM-nem tudom hogy van értelme, csak nem teljesen lehet vele bármelyik hitelt összehasonlítani bármelyik másik hitellel.
Valamilyen szinten összehasonlítható, de jelen esetben is ez az összehasonlíthatatlanság adja a problémát. A 444% összehasonlítva a 30%-al nagyon nagy különbség.
Csak sokan nem tudják azt felfogni, hogy a 444% azért ekkora, mert ha a providentnél is 7 évig fizetnél hetente, akkor lenne ennyi a THM.

tictac 2009.02.17. 13:49:13

Nem az a probléma, hogy a hitelesek nem értik meg a szerződést. A Providenté (nem akarom mentegetni), annyira egyszerű mint a Riga lánc. Van szerencsém (?) néhány ügyfelüket ismerni, többségüket nem is érdekli, hogy visszatudja-e fizetni, illetve esze ágában sincs, már a pénzfelvétel időpontjában.

steverubellreborn 2009.02.17. 13:50:24

@steverubellreborn:
Marosy még annyi jutott az eszembe,hogy holnaptól még véltelenül se vegyél igénybe olyan szolgáltatást vagy terméket ami vállalati/állami vagy a Struktúrális és Kohéziós Alapból valósult meg mert parazita vagy.

JuveKrisz 2009.02.17. 13:52:05

@Nick_:

Mutasd már meg azt a képletet amivel ezt kiszámoltad?
A THM-nek nincs képlete!!!!

Hallottál már a gauss eliminációról vagy a szelő módszerről?
Ezekkel tudod megállapítani közelítéssel.

A THM kiszámítása valójában egy többismeretlenes egyenletrendszer, ahol annyi egyenleted van, amennyi a törlesztőrészlete száma, vagyis ahányszor fizetsz részletet.
Az ismeretlen a törlesztőrészlet és kamat. Persze ettől jóval bonyolultabb, de nagyvonalakban így néz ki.

Le lehet tölteni egy doksit, ha megtalálom hol, akkor elküldöm a linket, hogy mi az irányadó arra vonatkozóan, hogy a THM-et hogyan kell kiszámítani. Na abban van egy képlet, de azzal a törlesztő részletet tudod kiszámítani a kamat ismeretében és nem a THM-et. Ezzel már két ismeretlened a rendelkezésre áll. Ezek alapján kell THM-et számolni.

Ha bemész a pénzintézetbe és megkérdezed bármelyik alkalmazottat ők sem fogják tudni hogyan kell kiszámítani. sokszor nekik előre ki van kalkulálva különböző futamidő, hitelösszeg és törlesztőrészletekre a THM, és egy előre kinyomtatott táblázatból fogják megmondani.
Csakhogy amikor már felveszed a hitelt semmi nem lesz annyi, mint amennyit a bankban mondanak, mert addig annyi minden változik.
Lásd árfolyam (deviza hiteleknél) vagy jegybanki alapkamat(minden hitelnél)

verpeléti 2009.02.17. 13:52:18

A baj ott van, hogv évek óta a reklámok az intimbetétekről és a banki hitelekről szólnak. Azt az érzetet keltik a nem túl művelt tömegekben, hogy hitelt felvennei a trendi. Ne várjon holnapig, még ma adósodjon el. Én nem vettem fel hitelt a PROVIDENT-től és nem is fogok. Igen ki lehet számolni. De azokra utaznak akik vagy nem tudnak, vagy nem akarnak számolni és mérlegelni. Az uzsorások tipikusan ezt a széles réteget célozzák meg. Az államnak igen most is ezt szabályozni kellene, bicskanyitogató a reklám. A buta adósodjon el, pusztuljon el, ez a cél? Ha ezt lehet, akkor szívesen emigrálnék egy normálisabb világba.

CyberPunK 2009.02.17. 13:52:22

@steverubellreborn: Rendben, de akkor tényleg vizsgáljuk már azt is felül, hogy ki szavazhat. Vagy arra van agya, de hitelt felvenni nem? Ez már eléggé kettős mérce. Egyébként semmilyen üzleti dolgot nem tanultam, szüleim jól neveltek.

I-brahi 2009.02.17. 13:55:22

@JuveKrisz: Nicknek ez úgy jött ki, hogy
az említett szám 1.1^365. Csak az a gond, hogy nem szokás kamatos kamatot feltételezni egy hónapnál (sőt általában három hónapnál) rövidebb idő esetén...

Kobunko · http://elejtett.blog.hu 2009.02.17. 13:56:00

@AdmiralRobert: "A reklámai is aljasok. Szándékosan úgy hírdeti magát, hogy mennyire jó választás volt ez, stb..." ezzel elhappoltad a "poszt legnagyobb leírt baromsága"-címet. ugyan mondj már egy reklámot, amely nem úgy hirdeti magát, hogy ez mennyire jó választás! :D

@borigabi: hát, én meg itt próbálok meg boldogulni, itthonról pedig akkor ünnepélyesen kijelentem: taigetosz-módszer. Majd külföldről én is sajnálkozni fogok, meg szociálisan érzékeny leszek, ezt most megígérem Neked! :)

JuveKrisz 2009.02.17. 13:58:07

@Nick_:

Csak megosztom a pontos megfogalmazást, hogy felvilágosítsalak:

A teljes hiteldíj mutató (a továbbiakban: THM) az a belső kamatláb, amely mellett az ügyfél által
visszafizetendő tőke és hiteldíj egyenlő az ügyfél által a hitel folyósításáig bezárólag a kölcsönnel
kapcsolatban – meghatározott kivételekkel – fizetett összes költséggel csökkentett hitelösszeggel. A
THM számításánál az ügyfél által a pénzügyi intézménynek fizetett költségeket, valamint a harmadik
személynek fizetett költségek közül az ügyfél által felajánlott fedezet értékbecslésének díját és
lakásépítéseknél a helyszíni szemlék díját kell figyelembe venni.

Lakáskölcsönök esetén a THM értékét 5 millió forint kölcsönösszegű 20 éves futamidejű egyenletes
törlesztésű hiteltermékre kell meghatározni.

Tehát ha te 15 évre veszel fel lakáskölcsönt akkor nem biztos hogy a 20 évre kivetített THM-et tüntetik fel, holott ez az előírás. Ezért nem biztos hogy össze tudod hasonlítani, egy 25 éves futamidejű hitellel.

JuveKrisz 2009.02.17. 14:00:37

@I-brahi:

Tényleg, hogy erre nem gondoltam.
Talán azért mert én is tudom hogy nem így számolják.
Kamatos kamatot számíthatnak, sőt számolnak is, csakhogy napi kamatozással.
A megadott pl 17,66%-os kamatot, ami éves kamat, elosztják 360 (van hogy 365) nappal. Ezzel számítanak kamatos kamatot az egyes törlesztőrészletek esedékessége között eltelt napokra.

I-brahi 2009.02.17. 14:01:15

Amúgy kicsit felemásak az érzéseim.

Egyrészről a felháborító, ha valaki hitelt vesz fel, szerződést ír alá, és utána nem hajlandó teljesíteni. Másrészt viszont jellemzően azokról beszélünk, akik nincsenek képben a pénzügyekkel. Nem tehetnek róla, amíg nem valósulnak meg Jaksity elképzelései ezeknek az oktatásba való beemeléséről, addig rengeteg ilyen ember lesz. Valami megoldás kell.

A darwini módszerekkel meg van némi problémám. Mi van a vakokkal, rokkantakkal stb. Azok se lennének életképesek egy szolidaritás nélküli társadalomban. Hagyjuk a rámpákat, meg a Braille-írást?

Diazz · http://napirajz.hu/ 2009.02.17. 14:02:16

LOL
Azt hiszem, ez a megfelelő reakció a blogra. Igaz, hogy a Provident-hiteleskeről sok esetben a tudatlanság süt, de a commentelők nagy részéről is.
Hát akkor mégegyszer: LOL

JuveKrisz 2009.02.17. 14:03:59

Persze az általam leírtakat még bonyolítják azzal, hogy nem mindegy mire számítanak kamatot. A törlesztőrészlet esedékességének napján fennálló tőketartozásra, vagy a fordulónapon (esetleg év elején) fennálló tőketartozásra, vagy minden törlesztéskor a teljes felvett hitelösszegre. Nyilván ez utóbbi a legrosszabb, és a legelső a legjobb. Mármint annak aki felveszi a hitelt. A banknak ez fordítva van. :)

Gadget 2009.02.17. 14:04:03

@borigabi:
Ez a Taigetosz-projekt tetszik, csak kicsit később kéne dönteni.
Mondjuk a választójogot minimum iskolai végzettséghez kötni. Ez sem garancia, de lenne esély rá, hogy legalább írni, olvasni tud aki ixelget.
Ez persze nem zárja ki, hogy hitelt vegyen fel a tudatlanja. Dehát ehhez is fel kell nőnie a társadalomnak. Lehet utálni a haszonlesőket, de kellenek a társadalmi evolucióhoz. Előbb-utóbb megtanuljuk felismerni őket. Ha nem akkor meg kipusztulunk. (Taigetosz, csak másképpen)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.17. 14:08:44

@Dinsdale Piranha: "Vagy mi van ha a gyerekedet elcsábítja a "cukrosbácsi"? Ő is megérdemelte, miért dőlt be, nem?"

Hitelt viszont csak 18 éves kor felett lehet felvenni, így ez a hasonlat erőteljesen sántít... A védelmi pénz megint más, mert harminc cigány megy "meggyőzni" hogy fizess, Provident kölcsön felvételére viszont csak egy kikapcsolható dobozban bárgyúan mosolygó hülyepicsa próbál ösztönözni, aki nem veri szét a fejed ha azt mondod, kösz, nem.

@AdmiralRobert: "A reklámai is aljasok. Szándékosan úgy hírdeti magát, hogy mennyire jó választás volt ez"

LOL :) Mi több, ROTFLOL! Mond egy reklámot ami azt mondja, hogy a mi termékünk szar, és a konkurencia sokkal jobbat tud?

Lenne egy kérdésem: ha én nyitok egy boltot, ahol utcáról összeszedett kutyaszart árulok (és még csak el sem titkolom, hogy az utcáról szedtem össze) és elkezdem reklámozni, hogy az a legjobb légfrissítő, akkor aljas vagyok? Nem, csak az a hülye aki elhiszi. Ha meg elhiszik és van vevőm, akkor egy piaci rést tömtem be :)

I-brahi 2009.02.17. 14:11:31

A cenzusos választójog más téma. Bár az is igaz, hogy akkor pont a két nagy pártnak csökkenne a tábora...

9876 2009.02.17. 14:19:45

Tehát...
1. Vannak olyan emberek, akik a THM mibenlétét és saját anyagi lehetőségeiket fel nem fogva az első minderre nem kíváncsi hitelezőtől pénzt hajlandók kölcsön venni.
2. Vannak olyan pénzintézetek, akik elsősorban ilyen emberekre építik az üzletüket, reklámokkal erősítve a tudatlanságukat.
3. E pénzintézetek ügyfeleinek többsége olyan adósságspirálba jut, hogy a végén ingóságai nélkül a családjával együtt fog az utcára kerülni.
Ez senkinek nem lesz jó, ezért valóban muszáj valamit tenni ellene. Karsai tényleg a szocik Torgyánja, de ez legalább alkalom arra, hogy a probléma gyilkosság nélkül sajtónyilvánosságot kapjon.

Dr. No 2009.02.17. 14:21:14

@OmegA404: Jól hangzik, amit írtál, csak hamis asszociációkat kelt. A szegények bankja talán még keményebb hitelező, mint egy normál pénzintézet.

Felcsútiék éppen - nem állami - szegények bankját próbálnak meg szervezni Magyarországon. Korábban is volt rá kísérlet, nem jött össze (pár héttel ezelőtt volt róla cikk a Magyar Narancsban, olvasd el).

A módszer úgy néz ki, hogy adóscsoportokat alakítanak (rokonok nem vehetnek részt benne), és ha a csoport első hitelfelvevői visszafizették a hitelüket, akkor jöhet a pénzért a mradék. Így segítenek egymásnak is odafigyeléssel, meg ami még kell, hogy a hitel vissza legyen fizetve. A szegények bankja egyébként csak vállalkozási hitelt ad, fogyasztásit nem. Ezzel együtt a legfőbb különbség Bangladeshez képest: ott nincs se segély, se semmi, mikrohitel helyett éhenhalás van - a hitelek 5 %-át nem fizetik vissza.

Nálunk nem vállalkozásra veszik fel jellemzően ezeket a hiteleket, sokszor eleve nem is próbálják visszafizetni - tudják, hogy a segélyt így is, úgy is megkapják, és abból letiltatni nem lehet semmit, még a villanyszámlát sem. Eredmény: a "szegényhitelek" visszafizetési aránya (a bangladesi 95 %-kal szemben) Magyarországon a kísérlet során 60 % alatt maradt.

Felcsútiék szerint a "szegénybank" hazai működtetésének legfőbb akadálya a szociális és segélyezési rendszer.

Lova 2009.02.17. 14:22:02

Ezeknek az embereknek épeszű bank normális kamatra nem adna kölcsönt, akkora a nemfizetési ráta és a kockázat.
Amíg a Provident-hez mennek pénzért és nem a falusi uzsoráshoz, addig legalább törvényes keretek között adósodnak el és nem verik meg őket ha nem fizetnek, csak a tv-t viszik el.
És nem gondolom, hogy a Provident nagyon törvényellenesen működne, különben a PSZÁF már rég megb*szta volna. Márpedig azok nem puhapöcsök.

CyberPunK 2009.02.17. 14:25:35

@9876: 3. E pénzintézetek ügyfeleinek többsége olyan adósságspirálba jut, hogy a végén ingóságai nélkül a családjával együtt fog az utcára kerülni.

Így is oda fognak jutni. Ha elveszed a törvényes lehetőséget, akkor jön a törvénytelen és a tényleges uzsorások kerülnek sokkal inkább előtérbe. Ugyanaz, mint amikor Amerikában volt a szesztilalom. Vagy ugyebár most se lehet füvet/egyéb drogot kapni, csak mert a törvény tiltja. :)

Hülyeség ellen nincs orvosság.

Nyanyanya 2009.02.17. 14:27:46

ha már egyszer hitelt veszek fel, azért utánanézek, mennyi is az, amit vissza kell fizetnem. és nem veszek baromságokat - bocs, luxuscikknek számít a tévé, meg a számítógépes játék, satöbbi - hitelből. megvettük a párommal a lakást, meg a hűtőt, ezeket egy összegből nem tudtuk volna megvenni. mindegyik szerződését, feltételeit jól megrágtuk, és vállaltuk, hogy cserébe az azonnali hozzájutásért, plusz pénzt kell visszafizetni. ez tiszta üzlet.
a gyerek karácsonyi ajándékára meg félretettünk, szépen, havonta párezret, amennyit épp sikerült.

egyébként, ha hülye vagyok a hivatalos dolgokhoz, ha nem értek a matekhoz (négy alapművelet elég), nem igazodom ki a banki-anyagi világban, akkor két lehetőségem van:
1. megkérdezek valakit, aki többet konyít hozzá, azaz segítséget kérek
2. fogok egy befőttesüveget, és elkezdem félrerakni bele a zsozsókámat, szép apránként.

valószínűleg nem az háborog ott a provident épülete előtt, aki a mosógépet vette meg belőle vagy a hátőszekrényt, hanem az, akit megtaláltak, holott nem akarta, mert enm akarta kifizetni a kölcsönt. amit mittudomén plazmatévére meg karácsonyi rongyrázásra vett fel valszeg...

JuveKrisz 2009.02.17. 14:33:40

@Nyanyanya:

Tökéletesen igazad van.
Az ember képes a gondolkodásra, van agya, csak van aki ezt nem képes megfelelően használni. Ettől még beszámítható és akkor viselje a következményeit.
Ha pedig képes gondolkodni, akkor azt tegye úgy, mint ahogy pl TE. Ennek szerintem így kellene működnie. Én is hasonlóan tettem.
Nem kaptam hitelt tavaly nyáron hogy telket vegyek amire építkezhetek. Fundamentából megvolt a pénz az építkezésre, csakhogy abból a telket nem lehetett megvásárolni.
Mivel nem kaptam hitelt a telekre, ezért vettem egy használ családi házat, merthogy arra is elkölthettem a fundamentát. Így nem vertem plusz egy hitelbe magam, elég a fundamentát törleszteni. Ráadásul megkíméltem magam rengeteg kellemetlenségtől, mert azóta igen verném a fejem a falba a hitelválság miatt.
De mégsem mentem uzsoráshoz és nem vettem fel hitelt a providenttől. Igaz ők nem is adtak volna másfél milliót (ennyibe került volna a telek) mert annyit nem lehet felvenni.

reakcios 2009.02.17. 14:45:22



Van egy ország, ahol nincsen Provident. Azokat az adósokat, akik nem tudnak keresetet/fedezetet felmutatni, vagy más okból hitelképtelenek (pl. BAR-lista), ott úgy nevezik, "subprime" ügyfelek. A sok okos politikus észrevette, hogy ezek az emberek egyre többen vannak, és még szavazati joguk is van !

Hoztak is bölcs törvényt: az állami jelzáloghitel viszontfinanszirozó intézetek, nevezzük egyszerűen csak Freddie Mac, Fannie Mae és Sally Mae-nek őket, karolják fel ezeket az ügyfeleket, segitsenek nekik saját tulajdonú ingatlanhoz jutni - és a törvény szerint ezeket az egyéneket a bankoknak hitellel kellett kiszolgálni lakásra, továbbtanulásra; nehogy már diszkrimináljuk őket. Az egyének örültek és hiteleket vettek fel.

A hitelből ingatlanokat vettek, okosan: a megépülés előtt 10% önrésszel megvették a lakást/házat, mire megépült a lakás, az eredeti ár 110%-áért eladták egy másik "rászorulónak", igy a 10% előlegből 20%-ot csináltak, megduplázták a pénzüket. A politikusok pedig látták, hogy ez igy jó, a gazdaság dübörög, csökkentették a pénzintézetek ellenőrzését, igy a sok "rászoruló" többször meg tudta forgatni (flip) a pénzét.

Mára ezek a hitelek elkezdtek tömegestül bedőlni, még a világgazdaság is belerokkan a sok okos politikus közös ötletébe. Én azt mondom, több Providentet a világnak !

scsaba1 2009.02.17. 14:54:21

@JuveKrisz:
"Igaz ők nem is adtak volna másfél milliót (ennyibe került volna a telek) mert annyit nem lehet felvenni. "

Mert nem is az a profiljuk. Kis összegű, áthidaló jellegű _gyors_ kölcsönöket folyósítanak.

Szvsz. jó, hogy van ilyen utolsó utáni lehetőség, és a banki ill. egyéb hitelképtelenség után nem _egyből_ a következő lépcsőfok a rosszarcú uzsorás és a kigyúrt bandája.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.17. 15:17:25

OmegA, milyen kurva jó is lenne, ha lenne állami szegények bankaja és azt is a mi adónkból finanszíroznák, hogy egy pár faszfej nem képes gondolkodni (persze most is ezt teszik részben...), illetve eleve azért vesz fel pénz egy provident szerű helyről, mert esze ágában sincs visszaadni.
Tényleg milyen kurva jó ötlet, vagy inkább fizessd ki te helyettük a tartozásukat és akkor még a Karsait is kihagyhatod a buliból.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.17. 15:48:36

Az ilyen adósokkal pedig egyszerűen le kéne dolgoztatni a tartozásukat, közmunkával, vagy kényszermunkával. Ilyenkor mehetnének havat lapátolni, vagy utat sózni, csatornákat tisztítani, vagy kátyút tömni. Fogadnék rá, hogy egyböl többen jönnének rá hirtelen, hogy mit is jelent az a THM, ha nem a segélyből próbálnák visszafizetni a providentes hitelt, hanem meg kéne dolgozniuk a pénzért.

KomplexSokaság 2009.02.17. 23:12:27

Baszki, ha ma van a meccs, akkor ma kell a plazma is, nem? Hol az a provident?
süti beállítások módosítása